.Ik had vandaag les op Bliksem. Bliksem is een manegepony van een jaar of 8. Hij is nu ongeveer 2 jaar van de manege, hiervoor was hij eigen pony. Toen hij net van de manege was, vond iedereen het een leuke pony en toen was ook heel leuk, hij was wel snel maar je had wel goed de controle over hem. maar sins een paar maanden is hij weer heel druk, dit komt mischien wel omdat bijna niemand hem meer leuk vind en bijna alle kinderen van de manege zijn bang van hem. Er vallen best vaak kinderen vanaf. Hij rijd nu nog ongeveer 4/5 uur per week. Vandaag moest ik dus op hem rijden, ik moest van degene die les gaf hem met elastiek rijden omdat hij dan wel rustiger zou zijn, nou ik geloof dat ene elsatiek niet bij hem helpt, in het eerste rondje ging hij er al vandoor omdat hij iets hoorde ritselen
. 2 rondjes verder ging hij er weer vandoor, terwijl er volgens mij helemaal niet te zien of te horen was. Daarna ging het wel lekker zelfs schouderbinnewaarts met hem gedaan zonder dat hij voorruit schoot, maar toen ik ging galoperen zat er gewoon geen rem op. hij blijf maar rennen ook op de volte , hij liep dus gewoon onder mij vandaan.
sorry voor het lange verhaal, maar dan kunnen jullie mischien een beetje een beeld vormen van Bliksem
Groetjes eliana
*