Knappe PRE in de ring

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Knappe PRE in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:26

na heel, heeeel lang twijfelen zet plaats ik toch maar een filmpje van 1 van mijn eerste wedstrijden met figo :)

Feligres (figo) is een 14 jarige PRE ruin die ik nu 1,5 jaar rij.
Met zijn eigenaresse heeft hij Z2 gelopen. nu hoor je vaak, oh maar hij kent het allemaal al, dus zo moeilijk is het niet.. nou dat valt vies tegen. recht over de a-c lijn kan soms al drama zijn ( als ik dan te veel bezig ben met recht houden dan gaat het juist mis. hij zet dan ineens een appuyement in, of travers enz.) hij kan het, ik kan het , maar we moeten het ook samen kunnen.

bij dit filmpje rij ik hem eigenlijk niet. daar bedoel ik mee, dat ik alles veel te veel op safe rij. opzich niet erg, en zeker voor de B maar heb nu ondervonden dat als ik hem wat meer ga rijden, het dan flitsender word.

ik moet mn handen meer dragen ( wat ik overigens thuis wel doe |o ) en mn been minder ver naar achteren leggen met aanspringen.
Ik krijg 5 keer per maand les, van zowel eigenaresse als instructrice buitenaf.

https://www.facebook.com/glenn.schuitema/videos/10206307588911062/

Dit was onze 2e wedstrijd, en was natuurlijk mega zenuwachtig. het zou buiten verreden worden maar wegens de weeromstandigheden naar binnen verplaatst.

We behaalde een monsterscore van 210 punten :D de andere proef haalde we 203. deze heb ik helaas niet op film.

Het halsstrekken is 3 keer niks. daar ben ik me van bewust en dat gaat ook niet veel beter worden ben ik bang. ( eigenaresse is hier 10 jaar mee bezig geweest en waarom zou het mij dan wel lukken :') )

wees lief voor ons :D
Laatst bijgewerkt door lovemario op 30-05-16 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Knappe PRE in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:31

Met je filmpje kan ik je niet helpen.. :P Ik denk via youtube uploaden. Maaaar! Geef je halsstrekken niet op! Ik heb een ruin gereden die in het Z2 liep en in alle jaren max een 4 haalde voor halsstrekken. Dus ik ben daar een half jaar mee bezig geweest. Dus steeds lager instellen aan de longeerlijn en ook onder het zadel. Het is overigens voor een paard lastiger om met goed been gebruik naar beneden te lopen, dan met minder beengebruik omhoog.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:34

het is gelukt :D

aan de longe lukt het ook niet. hij komt niet verder dan borst hoogte

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:38

lovemario schreef:
het is gelukt :D

aan de longe lukt het ook niet. hij komt niet verder dan borst hoogte

Misschien een idee om dan eens les te nemen in longeren of dubbele lange lijnen. Kan hij namelijk echt niet naar beneden, is er een lichamelijk probleem,

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:43

heb daar inderdaad les mee gehad en ook regelmatig geprobeerd. echter vind hij longeren gewoon niet leuk en daar heb ik met rijden dan last van. dit doe ik dan ook niet heel vaak.

omdat dit probleem al veel langer speelt zijn er in het verleden foto's gemaakt, fysio geweest, masseur geweest en noem het hele ratteplan maar op. alles was prima in orde. ook rijden we met een aangepast zadel wat eind vorig jaar weer helemaal is nagekeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:51

Dat wil natuurlijk weinig zeggen. Dat paard waar ik het over had is in vrij korte tijd van zadelmak naar Z dressuur gereden. En er werd, eenmaal in het M gelest bij Bartels en Gal. Daar werd niet gekeken naar het losrijden. Waar dus uiteindelijk het ''probleem'' zat.
Als hij volgens de foto's fysio en dergelijke niks mankeert, is het misschien een optie om ergens anders te gaan lessen, en opnieuw op een andere manier de basis mee te pakken. Laag met een actief achterbeen valt namelijk echt onder de basis. En daar krijg je een veel fijner paard voor terug.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:56

Ik heb een hele fijne instructrice die het paard ook door en door kent. ook de eigenaresse kent het paard door en door.
ik had laatst les van iemand anders, en later nog eens van weer iemand anders. dit ging wel goed opzich maar hij was niet helemaal los. op het oog lijkt het dan super fijn en ontspannen terwijl hij dit simpelweg niet is. mijn huidige instructrice prikt daar door heen, wat menig anderen met grote naam niet zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:02

Je kan ook niet verwachten dat dat met een of twee lessen goed te zien is. En ook niet van een paard verwachten dat hij dat is. Maar goed. Succes met de training verder.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:05

Wow ik vind jou echt heel netjes rijden! Mooi paard heb je ook! Snap wel dat je zoveel punten hebt gehad.

En qua longeren. Gewoon blijven doen. Ook al vind je paard het niet leuk. Moet je soms even doorheen prikken :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 20:29

Maureen95 schreef:
Wow ik vind jou echt heel netjes rijden! Mooi paard heb je ook! Snap wel dat je zoveel punten hebt gehad.

En qua longeren. Gewoon blijven doen. Ook al vind je paard het niet leuk. Moet je soms even doorheen prikken :)

Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:04

Ik vind het zo raar dat je verplicht bent om rijtechnisch commentaar te plaatsen hier en anders geen reactie mag plaatsen. Ik vind het er heerlijk gehoorzaam en prettig uitzien; lekker constant. Het enige punt is: maar dat had je in de openingspost ook zelf al gezegd: het halsstrekken is niet goed. Ik neem het tijdens het rijden in elke gang mee tijdens het 'trainen'. Lekker op gaan oefenen met instructrice.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:57

Ik vind het er heel fijn uitzien en heb als enige commentaar je been niet te ver naar achter leggen. Dit heb je zelf ook al in openingspost gezet dus even goed opletten en het komt goed. Veel plezier nog samen!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:28

bedankt :)

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:38

Ik vindt het er super uit zien, ja het halstrekken ben je al druk mee bezig natuurlijk.
Dubbele lijnen schijnt ook erg goed te helpen qua training !

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 23:11

Dank je wel :)

lindalacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:33

Wow! ziet er verder geweldig uit!