Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aeolusnr1 schreef:Ik ben het weer maar eens niet eens met wat de meerderheid hier allemaal zegt. (wou eigenlijk zeggen uitkraamt )
Spelen of toch al zeker deels is dit zeker, maar als jij als ruiter onderweg bent met je paard, dan is het echt niet de bedoeling dat paardlief even wat gaat spelen of eender wat anders gaat verzinnen, jij zou als ruiter controle moeten hebben over waar en hoe en wanneer het paard zijn voeten zet, dat heb jij hier dus duidelijk niet, en soms is het dan tjaaaa wat irritant, soms heb je zelf een nat pak, soms kan het ook best echt gevaarlijk worden.
Dit is dus deels een probleem met wie nu eigenlijk de leiding heeft, het is ook deels dat het paard jou niet altijd serieus neemt, en bovendien vindt de ruiter het in heel veel gevallen niet eens zo heel erg want paard speelt toch zooooo leuk.
Nee dit zou echt niet mogen, en is deels een gevolg van onvoldoende kennis en kunde en doorgedreven opleiding van het betreffende paard.
En echt ieder paard kan leren om braaf en gehoorzaam op heel zachte hulpen door het water te gaan zonder flauwe grappen uit te halen.
Ook hier kan specifiek les in gevolgd worden, voor jouw eigen veiligheid en zeker een vlottere tocht, zoek instructie.
Snadrem schreef:Ach ja, dan is die van mij maar ongehoorzaam met een verstoorde baas-paard relatie. We genieten allebei bij het water en ik kan er om lachen dat mijn paard er altijd met een grote galop sprong in wil duiken bij die ene plas. Hoe harder ik met haar het water in galoppeer, hoe leuker ze het vindt. Mag ze lekker tien minuten afkoelen en zichzelf en mij onderspetteren na een lange, gehoorzame rit van een paar uur. Baas blij, paard blij. We hebben er gelukkig zelf niets over te klagen.