Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Shadow0 schreef:Geen advies voor een persoon die ermee kan helpen, maar wel misschien het advies om niet teveel te proberen er doorheen te breken, maar juist de andere kant op. Dus de eerste keren juist vooral vooraf bedenken om geen draf te doen, en lekker te genieten van het stapritje. En als de kriebel om te draven erg groot wordt, dan 5 passen en weer terug. Niet zolang totdat de spanning oploopt en het dus afgesloten wordt met een gestresst gevoel (doorgaan tot het niet meer gaat is dan te lang), maar juist daarvoor al heel bewust weer teruggaan.
Graffi86 schreef:Mijn moeder wil hem eigenlijk ook niet kwijt, alleen ziet ze het even niet meer zitten met rijden. We hebben dan ook in onderling overleg besloten dat hij niet weg zal gaan, zeker niet icm zijn headsheaking en de aanhankelijkheid die hij naar ons andere paard toont.
In de bak gaat het goed, dan sturen ze lekker in de rondte en vind ze hem echt nog heel leuk.
In het bos hetzelfde in stap, het gaat 'mis' zodra ze gaat draven. Paard gaat dan duikelen, waardoor ze het idee heeft de controle kwijt te raken. Als ze dit idee heeft gaan we direct weer terug naar stap, en proberen het een stukje verder (als mijn moeder dat aangeeft) nog een keer.
Paard gaat er niet vandoor, en zal ook nooit weggaan bij ons andere paard. M.i. is het dus ook niet gevaarlijk, alleen vervelend voor haar (en het paard). Daarom zoek ik iemand die ons kan helpen deze cirkel te doorbreken, zodat ze echt weer van elkaar kunnen genieten.