Duurtraining en krachttraining combineren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anss89

Duurtraining en krachttraining combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:24

Hoi,

Na een periode van rust en herstel (bleek een te groot zadel op gelegen te hebben, waardoor o.a. de rug en hals vast zaten) en twee behandelingen door de Ostheopaat ben ik rustig aan weer begonnen om mijn pony op conditie te krijgen. Ze is een shetlander x haflinger van 1.22 m, en is in de 'rust' periode nogal aankomen, waardoor ze nu met overgewicht kampt. Nu kreeg ik het advies om haar door middel van het combineren van duurtraining en krachttraining het snelst op conditie kan krijgen. Hoe begin ik met duurtraining? Ik kan niet echt een passend schema vinden, en hoe vaak doe ik duurtraining en krachttraining? Ze is pas 5 dus ze wordt voorlopig niet intensief getraind (max 4-5 keer week rijden, longeren, loswerken). Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan opbouwen? Ze is namelijk echt te dik, en die kleintjes zijn hoefbevangen voor je het weet, dus dat wil ik absoluut voorkomen :(:)

Alvast bedankt :D

xSlvna

Re: Duurtraining en krachttraining combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:28

Bergop, bergaf. Balkjes draven... zou zulke dingen gaan doen. Ik laat de paarden hier lopen tot ze moe worden, dan word de conditie vanzelf beter. Hartslag verhogen, aan t zweten maken.

xchey

Re: Duurtraining en krachttraining combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:05

Beide gewoon rustig opbouwen, de ene keer duurtraining en de andere keer krachttraining. Ik zou persoonlijk niet vaker dan 1 keer in de week duurtraining doen en 1 keer kracht. Voor de rest gewoon lichtere trainingen, anders hebben de spieren niet genoeg tijd om te herstellen.