1 jaar en 1 maand verder.. IJslander@work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

1 jaar en 1 maand verder.. IJslander@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:22

Hoi bokkers!

Alweer een tijdje geleden, maar 2 april was er op IJslanderstal Hestarholt een cursus wedstrijdrijden van Thorgeir Gudlaugsson. Ik als totale wedstrijdleek, ben overgehaald om mee te doen en dat was uiteindelijk heel erg tof!

Paardlief en ik zijn afgelopen winter gestart met lessen (we hebben er nu iets meer als 10 gehad) en maken steeds meer stappen vooruit. Thom heeft van zichzelf heel erg weinig instap en laat zijn achterhand het liefste thuis in de wei, en ik heb daar veel te lang niets mee gedaan :+

Precies 1 jaar en 1 maand voordat ik deze cursus deed, op 2 februari 2015, heeft mijn vriend foto's gemaakt van mijn formidabele rijkunsten.
Er is natuurlijk nog ongelooflijk veel te leren en te verbeteren, maar zie hier de vooruitgang die wij tot nu toe hebben gemaakt!
Ondertussen lessen wij vrolijk verder *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste, die mag natuurlijk niet ontbreken; de tolt!

Afbeelding

Solmyrkvi

Re: 1 jaar en 1 maand verder.. IJslander@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:32

Wat een leuke IJslander! Tölt ziet er goed uit.

Als ik je een tip mag geven: Ik zou je beugels een gaatje of twee korter doen. Dan kan je veel meer doen met wat druk op je beugels en krijg je een stuk meer vormspanning in je lijf.

En waar je handhouding in stap/draf juist wat meer gedragen mag, zou ik je handen in de tölt wat lager ouden zodat je paardje de kans krijgt ook daarin wat meer na te geven en jouw zit wat rechter word. (Al is dit natuurlijk ook maar een momentopname)

Leuk dat je cursusen van Thorgeir doet! Jij en je paard gaan er wel komen aan je vooruitgang te zien!!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:37

Bedankt voor de tips en je compliment! :D

Ik zal eens overleggen met mijn instructeur wat zij zegt van de beugels.. Ik vind ze zelf soms namelijk ook erg lang, dat ik er niet in kan steunen en zo mezelf op mijn voeten+dijen kan laten rusten, maar mijn instructeur vond juist dat ik ze te kort had! Sowieso eens proberen, kortere beugels.

De hoge handhouding in tolt is inderdaad waar Thorgeir ook heel erg op hamerde :P HANDEN LAGER! was volgens mij het meest geroepen zinnetje die dag.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:38

Eens met Solmyrkvi, met als extraatje: als je je handen in stap en draf iets meer zelf draagt, kun je ook wat meer terug (achterover) met je bovenlichaam (op de foto's van een jaar geleden zit je netter rechtop). Heel veel is niet nodig, maar net dat kleine beetje.

Het verschil met 13 maanden geleden is in ieder geval duidelijk te zien :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:44

Nu je dat zo zegt, als vergelijking, zie ik het inderdaad ook dat ik rechterop zit een jaar geleden. Bedankt voor de tip!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:27

Leuke foto's! Idd eens kijken of je er baat bij hebt als je je beugels wat korter doet.
Verder vind ik je op de laatste foto's wat streng met je hand. vooral op foto 4; je zet je hand vast op je bovenbeen. Probeer een balans te zoeken tussen spanning en ontspanning, leg je hand niet op je been, maar pak je teugels iets korter en neem je hand mee naar voren.

Leuk dat je er zo mee bezig bent! :)

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:34

Wat een mooi paardje <3 Jullie zijn erg vooruit gegaan samen

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:48

Bedankt! Ik ben al lekker aan het klooien geweest met de handhouding (en daardoor dus ook de zithouding). :D

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:36

Echt super vooruit gegaan! Je zit is ook een stuk beter geworden

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:18

Super leuke ijslander! Je ziet duidelijker al veel meer activiteit in de 2e reeks foto's. Indd je beugels is met een gaatje korter proberen, maar ga vooral zo door! :)

moorken666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:50

prachtige ijslander

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:02

Leuke ijsco! *\o/*

Ziet er erg goed uit! Probeer misschien je handen wat meer te dragen op sommige foto's :)

Ga zo door! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:11

Leuk verslagje, en wat een gave ijslander :D

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:26

Ziet er goed uit, je hebt al flink wat vooruitgang geboekt!
Als tip wil ik je meegeven om in tölt nog wat aan je houding te sleutelen, je zit er nu op als een ijslandse boer ;) .
Je paard doet goed zijn best, dat is heel fijn. Als je nu zelf even je benen een stuk terug legt (1 lijn, schouder-hak), rechtop gaat zitten, en je handen wat lager houdt, dan kan kan je zijn achterhand goed meekrijgen. Nu zitten je benen bij zijn schouder, terwijl je juist wilt dat de billetjes lekker mee gaan doen :)

Je bent goed opweg, ga zo door!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 09:40

Thokkadisje schreef:
Ziet er goed uit, je hebt al flink wat vooruitgang geboekt!
Als tip wil ik je meegeven om in tölt nog wat aan je houding te sleutelen, je zit er nu op als een ijslandse boer ;) .
Je paard doet goed zijn best, dat is heel fijn. Als je nu zelf even je benen een stuk terug legt (1 lijn, schouder-hak), rechtop gaat zitten, en je handen wat lager houdt, dan kan kan je zijn achterhand goed meekrijgen. Nu zitten je benen bij zijn schouder, terwijl je juist wilt dat de billetjes lekker mee gaan doen :)

Je bent goed opweg, ga zo door!

Daar wordt ik ook op afgestraft door mijn instructeur. :p ik heb nu een ander zadel, waarin het dieptepunt een stuk meer naar achteren ligt en ik niet zo'n grote lepel heb. Scheelt alweer een stuk, nu moet ik het mezelf nog afleren :+