Benji kwam bij toeval in mijn leven. Ik had zijn half broertje gereserveerd maar deze kwam door een stom ongeluk te overlijden ..
Benji ontmoette ik toen hij nog maar net twee dagen oud was, niemand had hem nog aan kunnen halen maar toen ik het land in liep richting zijn moeder kwam hij heel voorzichtig naar mij toe lopen

Van zijn 6 maanden tot dat hij 3 jaar werd hebben we veel wandelingen gemaakt, niet altijd even makkelijk. De eerste keren ging ik alleen met hem op pad en dan was hij heel erg onrustig tot steigeren aan toe, in die tijd vroeg ik mij vaak af of ik geen fout had gemaakt door een veulen te kopen

Toen hij 3 was is hij gecastreerd, zijn hormonen waren zeer aanwezig, zo erg dat hij zijn maatje (met wie hij sinds ze 8 maanden oud waren samen was) uit het niets aanviel

Vanaf die tijd is hij weer de rustige knuffel Benji geworden.
We hebben toen rustig aan het werk opgepakt, nou ja het was meer we willen lekkere bosritten gaan maken, zet hem achter Aza (beleerde merrie) en hij volgt wel. Wat ook super goed ging, hij bleef rustig volgen

Hoe vaker we gingen rijden hoe beter het werd natuurlijk en de laatste keer (vorig jaar) luisterde hij zo goed, we gingen wel meer als 3 uur rijden en van begin tot eind luisterde hij perfect, rustig lopen, draven, galopperen

Nu zijn we dus verhuisd en moeten we veel meer over de weg lopen voordat we bij bospaden komen, en de laatste keer was dus eind maart/begin april. Eerst een heel eind over de weg lopen en toen pas bij het bos opstappen, hij vloog meteen weg ! Natuurlijk helemaal happy om er weer op uit te gaan maar toen luisterde hij dus voor geen meter

Nu gaan we het dus weer op pakken van begin tot eind en ik heb jullie adviezen nodig

We hebben een buiten bak, op gras, waar ik hem aan het werk wil zetten, links en rechts goed aanleren waar daar was om soms ook wel wat zwaar mee, en natuurlijk zorgen dat hij niet weer zomaar weg vliegt en niet meer luisterd

Voor wie mij wil en kan advieseren ik ben een en al oor

Sory voor het lange verhaal maar zo weten jullie alles tot in detail