.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 11:38

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:03

Hoi!

Ik zie meteen precies wat je bedoelt met het naar voren kiepen. Je hebt zelf al gezegd dat je daarmee aan de slag gaat, dus ga zo door!
Verder wil ik wel graag even de houding van je handen aankaarten. Je handen heb je veels te dicht bij je en je houdt ze zeer laag. Dit kan misschien komen doordat je je naar-voor-val-houding in balans probeert te houden, maar zo kan je juist de balans niet vinden. Nu lijkt het wel alsof je steun probeert te zoeken op de schoft.

Dus: handjes lekker omhoog en niet meer in pianostand houden! :)

Wat mij ook opvalt is dat je sommige stukken erg naar je paard kijkt, dus naar beneden. Dat kan ook het voorover vallen veroorzaken :j

En als laatste: Naar mijn idee oogt je rug te bol, waardoor je niet echt lekker in je zadel zit. Kin omhoog, schouders netjes naar achter en je rug iets holler houden!

Superleuk dat je hem toch wat meer dressuurmatig gaat rijden om hem wat recht te richten. Veel plezier nog samen!
Laatst bijgewerkt door Marit_P op 16-05-16 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:08

Ik zou bijna zeggen dat je je beugels nog een gaatje langer kan doen. Je zit nu inderdaad in stoelzit, een licht aan de achterkant in het zadel. Als je je beugels een gaatje langer doet kan dat al helpen omdat je dan automatisch iets meer in het midden van het zadel terecht komt. Als je dan in het midden van het zadel zit, zal je al minder naar voren vallen doordat je beter in balans zit.
Verder is het laatste puntje inderdaad je hand er hoger en meer drager, maar het is logisch dat je nu 'steunt' op je handen, omdat je niet echt in balans zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, in ieder geval super dat je openstaat voor verbetering!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:12

Je moet je benen juist niet meer naar achteren doen. Dan ga je voorover kieperen. Wat mij wel opvalt is jouw zadel. Dit lijkt veel te klein voor jouw (heb maar een klein stukje gezien). Denk ook dat daar jouw houding zoals die nu is door komt. En lijkt ook te klein voor Harvey. Zou daar eens naar laten kijken.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:30

Probeer je ellebogem gebogen te houden en je handen rechtop. Probeer je handen naar voren mee te geven en je beugels en gaatje langer te doen. Verder zou ik ook naar je zadel laten kijken door iemand die daar verstand van heeft want dat kan jou houding ten goede komen en zeker ook voor je paard fijner zijn . Veel succes samen!

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 01:55

Laat eens goed kijken naar de combinatie van je paard, je zadel, en jijzelf door een kundig zadelmaker.

Bij het lichtrijden plof je telkens op de lepel, en dat veroorzaakt steeds een pijnprikkel in de rug van je paard.

Met een goed zadel (dat zowel voor jou als je paard past) en de juiste beugellengte plof je niet meer zo op de lepel, waardoor het rijden een stuk aangenamer wordt voor het paard, en dat zal het rijden alleen maar ten goede komen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:03

Wat goed dat je zo kritisch naar jezelf kijkt! Het is moeilijk te zien zo van een filmpje, maar het zou me niets verbazen als het er in een ander zadel al heel anders uitziet.

Wat je ook kan proberen om de ligging van je benen te verbeteren; zonder beugels rijden, in de beugels staan, oefeningen aan de longeerlijn, etc.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:05

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:08

Je zadel ligt een flink stuk te ver naar voren, op de voorlaatste foto zie je dat deze over de schouder ligt

Een zadelmaker zal dit wel op kunnen lossen :) met wintec kan je erg veel!

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:55

Ik heb een beetje het idee dat je je schouders vastzet, die mag je meer ontspannen. Houd ook je hak onder je heup en je schouder goed boven je heup. Allemaal moet dat 1 rechte lijn zijn. Ik vind jullie wel een ontzettende leuke combinatie en wat een mooi paard! Succes :D

maaike_j
Berichten: 79
Geregistreerd: 07-03-14

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:50

- je trekt je benen op. daardoor lijkt het ook alsof je in stoel gang rijdt. Probeer je benen te ontspannen doormiddel van je hak uit te drukken.
- probeer recht op je paard te blijven zitten. Voornamelijk als je door de bochten gaat is het duidelijk dat je (te) veel naar links hangt. Probeer hier op te letten. Rijden zonder beugels is hier een goede oefening voor, mede ook omdat je je benen zo lang MOET houden.
- verder je ellebogen aan je zij vast plakken en je handen als staande vuistjes, maar die tips kreeg je hier boven al.

Heel veel succes! ziet er verder erg netjes uit.

MallyOtaku

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-03-15
Woonplaats: Dronten

Re: Tinker Harvey en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:35

Ik zou inderdaad proberen een gaatje langer te gaan zitten en kijken hoe dat gaat, Probeer rechtop te blijven zitten.