:Mijn paard is altijd al redelijk kijkerig geweest op "vreemd" terrein, maar de laatste tijd begint ie echt te staken. Gelukkig voordat ik de proef moet gaan rijden en ik nog een "rondje" door de baan mag doen, maar de rest van de proef zit de spanning er goed in!!
Voorheen had ie er minder last van en kon ik er beter "aan rijden". Nu wordt ie echt dwars en vervelend af en toe. Is dit gewoon een periode? Of ben ik iets fout aan het doen? Op het voorterrein/inrijbak is er weinig aan de hand, de "problemen" beginnen in de ring. Gelukkig niet zo erg dat ik zonder wp thuiskom, maar het irriteert me wel. Zo had ik van de laatste keer 164 pnt, makkelijk een paar punten hoger kunnen scoren als meneer bij de les was geweest. Help, wat doe ik fout???Overigens is mijn paard nu 7 jr (in juni wordt ie echt 7), is dit gewoon weer een soort van puberfase????
Vorig jaar vond hij alles nog ECHT eng en blijf ie gewoon "dichtbij" me. Nu wordt het natuurlijk ook gewoner en kan je net als thuis je gewoon misdragen???

Misschien wordt het ook wel weer eens tijd voor een lekkere bosrit (al een tijd niet meer gedaan). Alhoewel ik de dressuur toch best regelmatig afwissel met een paar sprongetjes.