(Misschien leuk om te lezen, staat in beschreven hoe ze is.)
Maar ik ga uit van niet, aangezien ik pas één topic over haar heb geplaatst, daarom nog wat informatie.
Leeftijd: 11y
Niveau: Z geweest, maar nu totaal niet op dat niveau.
Hoogte: 1.69
geslacht: een echte merrie

Ze is altijd wat kijkerig geweest, waardoor ze moeilijk ontspande. Ze is scheef. Daarbij was het ook zo dat ze heel snel om een iets onduidelijke hulp in paniek schoot, dit is gekomen nadat ze een tijdje in manege lessen heeft gelopen. Ook heeft ze best wel haar eigen willetje, wat ik overigens wel alleen maar leuk vind. In galop was altijd een moeilijk puntje. Ik had totaal geen controle over het tempo. Dus zodra ze weer ergens om schrok of even uit balans raakte en ging versnellen was ze heel moeilijk terug te krijgen. Nu gaat dit de laatste tijd veel beter. Gisteren is een stukje gefilmd dus ik wou jullie graag om tips vragen.
Vooral de draf is nog een rotzooi

Ik weet dat mijn handen een eigen leven lijden en wiebelen. Daardoor wil ik ze stil houden en houd ik soms stukken onbewust vast. Word aan gewerkt

Er zijn nog eindeloos veel dingen die ik moet verbeteren natuurlijk. Maar dat komt wel, ik les en we hebben alle tijd.