Hoi allemaal,
Na lang twijfelen heb ik besloten een HAW topic te openen van mijn topper en ik. Omdat bokt geen doekjes om 't commentaar windt heb ik nog gedacht aan een ITP topic maar omdat tips en rijtechnisch commentaar eigenlijk wel welkom is denk ik dat ik meer heb aan HAW. vandaar! Hopelijk krijg ik geen spijt

Allereerst: Dit zijn Azrael en ik. Azrael is zo'n 1.5 jaar mijn bijrijdpaard en ik heb er ontzettend veel geluk mee. Zijn eigenaresse laat mij heel erg vrij met hem en ze biedt mij zulke mooie kansen, met als hoogtepunt dat ik hem mag uitbrengen. Ik ben daar echt zo dankbaar voor, ik mag met haar trailer auto en paard op concours, wie kan dat nou zeggen.

Waar wij nu mee bezig zijn:
- azrael in zijn hals laten zakken, hij wil nog wel eens z'n hals te hoog instellen, hij moet meer aanspannen in z'n bovenlijn en ontspannen in z'n kaak. Dus vanuit de schoft zakken. Thuis begin ik nu met zo'n 20 minuten stappen en draven en z'n neus zo laag mogelijk proberen te krijgen. Buiten, rekken en strekken. Goed voor z'n rug!

- De galop van Azrael is vrij vlak, ik ben nu bezig met veel schakelen in galop om z'n sprong te verbeteren. Gaat al beter, wij hadden nu twee keer een 7 voor de galop en de vorige keer een 5. Jeej

- Mijn zit: mijn benen mogen langer en verder naar achteren. Ik heb nu mijn knieen nog te ver naar voren gestoken. Volgens mij zit het m in m'n rug, ik doe nu voor het rijden en na het rijden een oefening dat ik rechtop moet blijven zitten en m'n benen helemaal naar achteren zwaai. Dan wordt m'n onderrug wat holler en kantelt m'n bekken (denk ik). Ik heb vrij snel last van mijn onderrug dus dit is echt waar ik mezelf in moet trainen. (ruiterfitheid, heuj)
Verder zijn we in twee wedstrijden alweer 5 wp verder dus we zijn al stiekem aan het nadenken over het L1. Daar wil ik ook graag tips voor.
de winnende proef met 198 punten.
Verbeterpunten: halsstrekken en middendraf.
Halsstrekken komt doordat hij niet genoeg over z'n rug loopt, denk ik, hier werken we dus hard aan op 't moment. Middendraf is een stukje impuls en wat te 'lafjes' rijden vanuit mij, hier zijn we ook hard mee aan 't werk. Moet ook zeggen dat ik een beetje voorzichtig was omdat we voor 't eerst op gras reden.
proef met 2de plaats en 193 punten.
Ik zou graag tips willen voor stap verruimen, ik krijg m niet in een grotere stap op zo'n klein stukkie en hij valt vaak in een dribbeldrafje. Wie heeft hier tips voor?
Verder:
- Ik heb een hele fijne instructrice waar ik ontzettend veel van leer, ik vind het gewoon interessant om te horen wat anderen er van vinden

- Ik ben mij er van bewust dat Azrael nog wel eens achter de teugel kruipt, we zijn heel hard aan het werk hiermee

Nou! Brand los!