Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:57

noorbeek1234 schreef:
maximuss schreef:
@ Ts: er is er hier maar eentje aangebrand aan het reageren...
Heb je problemen met directe taal, ik zal mijn poezelige handschoentjes eens zoeken maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden...


Doei maximuss!


Hihi. :')

Leuke merrie heb je en tof gefokt ook! Veel succes samen!

ireika

Berichten: 509
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Asse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:01

noorbeek1234 schreef:
ireika schreef:
Mooie merrie :) welke afstamming heeft ze?


Rockland x Grannus!
Rockland is nakomeling van Rockwell, en Allure heeft precies hetzelfde beenwerk als Rockwell, haar opa dus!
Verder zit in haar lijn ook nog Gardegeneral, Romadour II, Landgraf I. Is zeer leuk gefokt!


Ah fijn! Ik vond haar op mijn merrie lijken (Dukaat x Onyx) maar dan heeft ze van afstamming toch meer van mijn ruin! (vader van grootmoeder is Grannus)

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:10

essie_blue schreef:
Hihi. :')

Leuke merrie heb je en tof gefokt ook! Veel succes samen!


Dankjewel!! Ja ze is echt allround gefokt. Zoek maar eens een filmpje van Rockwell op! Hij kan supergoed springen en ook supergoed dressuurmatig lopen! Jij hebt ook leuke paarden zeg!! (even stiekem je profiel bekeken haha)

Ik vraag me af als deze foto's zonder slof waren... Wat dan het commentaar was geweest.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:13

ireika schreef:
Ah fijn! Ik vond haar op mijn merrie lijken (Dukaat x Onyx) maar dan heeft ze van afstamming toch meer van mijn ruin! (vader van grootmoeder is Grannus)


Ah wat leuk! Ja ze is echt een fijn paard... Maarja blijkbaar zijn de meningen erover verdeeld! Zou ook slecht zijn als iedereen hetzelfde zou denken.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:13

Commentaar zou hetzelfde geweest zijn...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:14

noorbeek1234 schreef:
Ik vraag me af als deze foto's zonder slof waren... Wat dan het commentaar was geweest.


Als het paard hetzelfde liep? hetzelfde commentaar maar dan zonder opmerkingen over een slof.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:14

maximuss schreef:
Commentaar zou hetzelfde geweest zijn...


Is ze weer hoor!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:15

Als je de slof weg denkt... dan zou je nog steeds de tip krijgen om iets meer voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden.. en niet met je hand te gaan liften (lijn elleboog, hand, mond v/h paard een rechte lijn) ... dat als je wil dat ze beter van achter door treed je moet zorgen dat ze ruimte heeft aan de voorkant om dat bol te werken... het is echt niet alleen de slof die deze voor tips zorgt.. waar de slof wel voor zorgt is vraagtekens bij wat je wil en wat je instructeur voor ogen heeft ...
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 09-05-16 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:16

[quote="maava"
[/quote]

Als het paard hetzelfde liep? hetzelfde commentaar maar dan zonder opmerkingen over een slof.[/quote]

Ach kom op zeg.... Hier op Bokt worden foto's gezet van paarden die vele malen slechter lopen en daar wordt niks over gezegd....

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:16

Evelijn schreef:
Als je de slof weg denkt... dan zou je nog steeds de tip krijgen om iets meer voorwaarts-neerwaarts te gaan rijden.. en niet met je hand te gaan liften (lijn elleboog, hand, mond v/h paard een rechte lijn) ... dat als je wil dat ze beter van achter door treed je moet zorgen dat ze ruimte heeft aan de voorkant om dat bol te werken... het is echt niet alleen de slof die deze voor tips zorgt.. waar de slof wel voor zorgt is vraagtekens bij wat je wil en wat je instructeur voor ogen heeft ...


Ja maar dit is opbouwende kritiek en geen neerhalende kritiek, dankjewel!

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:17

TS iedereen bedoelt het goed. Als er veel commentaar word gegeven zit er vaak wel een kern van waarheid in, is het een fijn beeld word dat ook gezegd op bokt ( zie topics). Ik denk dat je hiervan alleen maar kunt leren ondanks dat je liever alleen wauw had willen horen.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:18

noorbeek1234 schreef:
essie_blue schreef:
Hihi. :')

Leuke merrie heb je en tof gefokt ook! Veel succes samen!


Dankjewel!! Ja ze is echt allround gefokt. Zoek maar eens een filmpje van Rockwell op! Hij kan supergoed springen en ook supergoed dressuurmatig lopen! Jij hebt ook leuke paarden zeg!! (even stiekem je profiel bekeken haha)


Ja ik had idd even gespiekt naar Rockwell. :D Leuk dat allround bloed, kan jouw merrie ook fijn springen? Dankjewel! :)

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:18

luffwinny schreef:
TS iedereen bedoelt het goed. Als er veel commentaar word gegeven zit er vaak wel een kern van waarheid in, is het een fijn beeld word dat ook gezegd op bokt ( zie topics). Ik denk dat je hiervan alleen maar kunt leren ondanks dat je liever alleen wauw had willen horen.


Nee want dan had ik het wel in ITP gezet. Maar sommige reacties kunnen gewoon niet.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:18

noorbeek1234 schreef:
[quote="maava"


Als het paard hetzelfde liep? hetzelfde commentaar maar dan zonder opmerkingen over een slof.[/quote]

Ach kom op zeg.... Hier op Bokt worden foto's gezet van paarden die vele malen slechter lopen en daar wordt niks over gezegd....[/quote]

Meestal heb je dan met pech dat het een 'populaire' bokker is, en heel veel van dat soort topics staan niet in HAW maar gewoon RIJ-IPT. Dat maakt ook het verschil. :)

Ookal geef ik toe dat bokt behoorlijk aanvallend kan overkomen, maar iedereen is zo voor het paard welzijn dat wanneer er ook aanvallend terug word gereageerd het alleen maar heftiger word.
Laatst bijgewerkt door maava op 09-05-16 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:18

Ehh... misschien geven ze hier wel tips omdat ze denken dat er wat te verbeteren valt... je kan het ook positief opvatten

Omdat anderen die het slechter doen geen commentaar krijgen... is dat een reden om dan maar alles wat een klein beetje beter is de hemel in te prijzen?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:19

Ja hoor, onkruid vergaat niet...
En ja, de slof is enkel een heel duidelijke uiting van het probleem: de basis is er niet (bij paard en ruiter (zie zit)), de kracht in de rug/ achterhand is er niet en om dat te verdoezelen hangt er iets aan de voorkant...
De kunde eindigt waar de hulpteugels beginnen :-)...

Edit typo
Laatst bijgewerkt door maximuss op 09-05-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:20

Niet iedereen is handig in het goed verwoorden maar uiteindelijk komt het commentaar op hetzelfde neer.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:21

Evelijn schreef:
Ehh... misschien geven ze hier wel tips omdat ze denken dat er wat te verbeteren valt... je kan het ook positief opvatten

Omdat anderen die het slechter doen geen commentaar krijgen... is dat een reden om dan maar alles wat een klein beetje beter is de hemel in te prijzen?


Dat heb je me niet horen zeggen, ik bedoel alleen dat sommige reacties nogal neerbuigend/neerhalend overkomen, en daar moeten mensen zich soms wat meer van bewust worden.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:22

maximuss schreef:
Ja hoor, onkruid vergaat niet...
En ja, de slof is enkel een heel duidelijke uiting van de het probleem: de basis is er niet (bij paard en ruiter (zie zit)), de kracht in de rug/ achterhand is er niet en om dat te verdoezelen hangt er iets aan de voorkant...
De kunde eindigt waar de hulpteugels beginnen :-)...


Van de het probleem ja.....

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:23

Ach joh... het is een internetforum... een beetje dikke huid is ook nodig.. er is hier niemand beledigend geweest...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:23

noorbeek1234 schreef:
Ach kom op zeg.... Hier op Bokt worden foto's gezet van paarden die vele malen slechter lopen en daar wordt niks over gezegd....

Omdat je soms het idee hebt dat je een heel boekwerk kunt schrijven, maar het toch niet over gaat komen bij bepaalde mensen. Jij hebt een leuk paard, lijkt het allemaal prima voor elkaar te hebben en ik heb zo van de foto's ook echt niet het idee dat je slecht rijdt, maar de manier waarop je nu bezig bent is gewoon niet de juiste. Er zit veel meer in deze combinatie en het is zonde om dan een topic met zulke foto's te zien.

Mensen vinden het blijkbaar toch de moeite om je tips en advies te geven. Dat kun je ook positief zien, ook al zou je eigenlijk liever andere reacties hebben.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:25

Nies_ schreef:
noorbeek1234 schreef:
Ach kom op zeg.... Hier op Bokt worden foto's gezet van paarden die vele malen slechter lopen en daar wordt niks over gezegd....

Omdat je soms het idee hebt dat je een heel boekwerk kunt schrijven, maar het toch niet over gaat komen bij bepaalde mensen. Jij hebt een leuk paard, lijkt het allemaal prima voor elkaar te hebben en ik heb zo van de foto's ook echt niet het idee dat je slecht rijdt, maar de manier waarop je nu bezig bent is gewoon niet de juiste. Er zit veel meer in deze combinatie en het is zonde om dan een topic met zulke foto's te zien.

Mensen vinden het blijkbaar toch de moeite om je tips en advies te geven. Dat kun je ook positief zien, ook al zou je eigenlijk liever andere reacties hebben.


Ja daarom heb ik haar pas een maandje. Ik weet ècht wel waar ik mee bezig ben jongens... No worries... En ik snap dat jullie denken dat ik teveel spanning op die slof houdt. Zo ziet het er ook uit. Maar ik heb ook al zonder slof gereden en voor mijn eigen veiligheid heb ik deze er even aangedaan omdat ze mij heel erg heeft uitgetest.

Rocamor

Berichten: 10981
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:25

noorbeek1234 schreef:
maava schreef:

Als het paard hetzelfde liep? hetzelfde commentaar maar dan zonder opmerkingen over een slof.


Ach kom op zeg.... Hier op Bokt worden foto's gezet van paarden die vele malen slechter lopen en daar wordt niks over gezegd....


Maar we zitten nu niet in een topic van die andere paarden die vele malen slechter lopen. We zitten in jouw topic.

Je hebt een onwijs gaaf paard en daar mag je met recht trots op zijn. En als je de moed hebt om eerlijk naar de hier gegeven opmerkingen te kijken, komt dat jou en je paard alleen maar ten goede. En ik neem aan dat dat ook jouw doel is met jouw paard.

Ook ik wil je aanraden om evt van instructie te veranderen. Ik ken jouw instructrice niet, maar ik zou als ik jou was op zoek gaan naar iemand die jou verder kan helpen door eerst jou netjes op / in / boven je paard te krijgen. Zodat je je paard niet of minder gaat tegenwerken. Op verschillende foto's lijkt je scheef - naast - ingeknikt op je paard te zitten. En je paard terug naar de basis. Netjes over de rug ipv de rug zo weggedrukt.

Even een stap terug om er daarna weer 2 vooruit te kunnen maken

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:26

Evelijn schreef:
Ach joh... het is een internetforum... een beetje dikke huid is ook nodig.. er is hier niemand beledigend geweest...


Dan lees maar even terug.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:26

Mijn advies zou zijn, op zoek naar een andere instructeur ( juist in de les zonder hulpteugels rijden, je instructeur is er om het probleem aan te pakken, niet te verdoezelen met slof). Met de nieuwe instructeur terug naar de basis en dat hoofd komt later wel, eerst correct lichaams gebruik. De basis is alles.