Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:28

noorbeek1234 schreef:
De meeste mensen die over dat vw-nw beginnen zijn recreatieruiters die niet intensief trainen voor de sport. Ja ik heb gekozen om dat wel te doen! En dat kun je niet bereiken door alles op z'n elf-en-dertigste te doen als je snapt wat ik bedoel!

Zwaarder werk = meer spieren nodig en dat kost simpelweg meer tijd. Die tijd moet je durven nemen.
Crosstraining en dan niet meteen hindernissen, maar in betekenis van oefeningen vanuit andere disciplines gebruiken om je paard beter te ontwikkelen. Ga naar buiten en doe je schakeloefeningen lekker op een bospad, leg een paar balkjes op de hoefslag (al dan niet iets hoger). Pak eens een paar westerntrail oefeningen mee om heel precies voetjes te leren plaatsen, enz. Hoofd bezig houden is net zo belangrijk als lijf opbouwen voor wedstrijdwerk. Als die 2 niet op gelijk niveau zitten, dan kom je op wedstrijd nergens. Leer haar nadenken, tegelijk op jouw blijven letten en goed met lijf uit de voeten kunnen ook op ongelijk terrein. Juist op een andere ondergrond moet ze gaan opletten, verzamelen en zitten om licht aan de hulpen te blijven. Heb je dat goed voor elkaar dan kan je ook zonder stiften, etc. veilig op gras, etc. rijden. Maar dat kost een flink stuk fysieke ontwikkeling en dus een jaar of 2-3 makkelijk. Imho is paard dan pas klaar voor zulk werk en zijn stiften net als slof een hulpmiddel, soms nuttig, maar niet permanent in gebruik.

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:35

Kijk dat vind ik nou een volwassen houding dat laatste bericht top! Ik denk dat als jij met een open houding naar al die tips kan luisteren en dingen eruit kan pikken die jou aanstaan dat je nog wel is heel ver kan komen. Oja ik ben trouwens wel 15 maar heb zat de tijd gehad om van mijn paarden te leren voordat ik met ze aan de slag kon, en daarvoor heb ik nog heel wat lessen gevolgd op pensionpaarden. Want iedereen moet blijven leren natuurlijk :j

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 01:36

Thesserd schreef:
Oke cool.

Sta je open voor de tips omtrent over de rug laten lopen, iets meer terug naar de basis enzo? Of vind je dat sowieso onzin? Ben ik wel benieuwd naar nml :j die tips heb je nml veel gehad, maar ik heb volgens mij niet gelezen dat je hier iets mee wilde doen, maar kan er overheen gelezen hebben.


Jawel, ik heb het gisteren al een stukje geprobeerd om haar aan langere teugel los te stappen en te draven... Maar ze was erg aan het hoesten en mijn instructrice zei dat ik haar beter niet in het zweet kon werken! Ze is ook erg hengstig en heeft altijd met de eerste dagen weidegang last van buikpijn... En dan ook nog die hengstigheid erbij. Ze zat gisteren niet lekker in haar vel, ik hoop ook dat dat hoesten snel over is!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 01:42

noorbeek1234 schreef:
maximuss schreef:
Heb je dit paard laten keuren voor aankoop? En dan vooral foto's van de rug?


Ja, en ze is volledig goedgekeurd. Ik verwijder dit topic anders wel, als andere mensen het toch altijd beter moeten weten. Had ik het er maar niet op gezet. Vind sommige mensen nogal rot reageren en dat haalt mij weer naar beneden. Ik wil gewoon vriendelijk commentaar en niet zo'n commentaar van mensen die denken dat het paard meteen rugproblemen heeft. Dat heeft ze niet!!

joh je niet weg laten jagen dat heb je altijd in een topic, haal er gewoon uit wat je kan gebruiken van de tips, mooi paard hoor.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 02:54

mooie fotos, ziet er goed uit! :o
Mag ik vragen waarom je haar met slof rijd (heb er totaal geen verstand van dus snap de werking ook niet O:) ) ik vind hem in iedergeval mooi lopen, en als je hem een maand hebt gaat het vast goed komen je zegt dat je les hebt dus gaat lukken ! heel veel plezier met je paardje *\%/* :~

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:33

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...



Wat wil je nou met deze reactie nog bereiken? :') Lekker TS te kakken zetten?

Pff.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:02

Ik schrik nu toch wel van de reacties.. Had gereageerd dat ik vond dat je goed op de reacties reageerde... Maar nu :op

Meid laat het leven...
Je komt nu op mij over alof je alles kan en weet omdat je instructrice GP rijd...
Misschien werkt haar manier van rijden niet voor dit paard...

Als je niet zoveel commentaar had gewild had je het topic op ritp moeten zetten. Hier is het verplicht om tips te geven... En ja dat kan je aanvallend vinden, maar je kan ook kritisch naar jezelf kijken als er zoveel gereageerd wordt.

Voor nu zal ik het topic temmen wat dit loopt een beetje uit de hand. Zowel vanuit de TS als vanuit de overige bokkers.
Jammer.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:27

noorbeek1234 schreef:
Thesserd schreef:
Oke cool.

Sta je open voor de tips omtrent over de rug laten lopen, iets meer terug naar de basis enzo? Of vind je dat sowieso onzin? Ben ik wel benieuwd naar nml :j die tips heb je nml veel gehad, maar ik heb volgens mij niet gelezen dat je hier iets mee wilde doen, maar kan er overheen gelezen hebben.


Jawel, ik heb het gisteren al een stukje geprobeerd om haar aan langere teugel los te stappen en te draven... Maar ze was erg aan het hoesten en mijn instructrice zei dat ik haar beter niet in het zweet kon werken! Ze is ook erg hengstig en heeft altijd met de eerste dagen weidegang last van buikpijn... En dan ook nog die hengstigheid erbij. Ze zat gisteren niet lekker in haar vel, ik hoop ook dat dat hoesten snel over is!


Ah oke, das vervelend idd. Hopelijk knapt ze snel op! :j ze staat tenminste lekker op de wei. Kan je van veel sportpaarden niet zeggen :P

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:31

Aangezien deze discussie constant herhaald wordt en veel of topic gaat, hier een definitief slotje.