Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KootMiraDrum

Berichten: 8327
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:44

Dat is heel fijn voor haar!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 22:47

Ze is lief als ik haar knuffel en poets, ze is heel alert en ja, ik zou er zo opstappen zonder zadel en hoofdstel. Ondanks dat ze soms niet altijd lief is met rijden, vertrouw ik haar nu al en doet ze geen gevaarlijke dingen. Ze is superbraaf bij de hoefsmid, kreeg ik afgelopen week nog een compliment over van mijn hoefsmid (de eerste "vreemde" hoefsmid die ze zag nadat ze haar hele leven door dezelfde smid bekapt is geworden). En ja, ze herkent me ook al. Laatst nam ik afscheid, was toen toch nog iets vergeten en ze ziet me aan komen lopen en hinnikte toen ze me zag. Ze hecht zich snel aan mensen, en dan vooral aan mensen die haar veel liefde geven.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 23:43

noorbeek1234 schreef:
Ze is lief als ik haar knuffel en poets, ze is heel alert en ja, ik zou er zo opstappen zonder zadel en hoofdstel. Mijn 6 jarige nichtje heeft er onlangs op gezeten en dan geeft ze geen kick! Ondanks dat ze soms niet altijd lief is met rijden, vertrouw ik haar nu al en doet ze geen gevaarlijke dingen. Ze is superbraaf bij de hoefsmid, kreeg ik afgelopen week nog een compliment over van mijn hoefsmid (de eerste "vreemde" hoefsmid die ze zag nadat ze haar hele leven door dezelfde smid bekapt is geworden). En ja, ze herkent me ook al. Laatst nam ik afscheid, was toen toch nog iets vergeten en ze ziet me aan komen lopen en hinnikte toen ze me zag. Ze hecht zich snel aan mensen, en dan vooral aan mensen die haar veel liefde geven.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:21

roooooss schreef:
Jammer dat TS gelijk heel bokt over haar heen krijgt door het gebruiken van een slof. Het gebruiken van een slof zal mijn keuze ook niet zijn. Maar dit is TS haaar paard rn zij zal erg echt wel goed over nagedacht hebben.

Maar wat een tof paard heb je ts! Echt een paard met uitstraling. <3 Ontzettend veel plezier met je nieuwe aanwinst. En jullie komen der zeker wel. Je zal ongetwijfeld veel plezier gaan beleven meet dit paard.

Zelf vind ik een actieve achterhand ook altijd wat lastiger. Zelf train ik dat dmv schijnovergangen. Wat echt super werkt!


Het gaat niet om de slof alleen. TS plaatst foto's en vraagt advies om een beter gebruik van het achterbeen te krijgen. Alles heeft met elkaar te maken, dus je komt er dan niet onderuit om de slof dan aan te kaarten. Je kan allemaal wel alleen leuke reacties plaatsen, maar dan heeft ts straks een topic van wat er allemaal is mis gegaan. Je hebt soms meer aan eerlijkheid, ook als dat lastig te horen is.

Gebruik van de slof kan idd als je er goed over nadenkt. Maar eigenlijk heeft iemand die ''goed'' kan rijden de slof niet nodig. En als je nog niet zo veel gevoel, inzicht en ervaring hebt, is het vaak niet zo verstandig om hem te gebruiken. Het is lastiger om problemen op te lossen, dan problemen te voorkomen.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 00:35

Volgens mij is het beter als het woord "slofteugel" begraven wordt

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:59

Je lijkt veel in je hand te hebben en door de slof wordt dit juist erger.

Ik zou veel (schijn)overgangen rijden om haar te activeren en meer op het achterbeen te komen. Ook zou ik veel slangenvoltes/wendingen te rijden om haar soepeler en buigzamer om je been te laten worden.
Vanuit daar zou ik aan de verzameling/draagkracht/oprichting werken. Succes en leuk paard!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:01

Wat een hoop reacties TS! Moeilijk om nog met wat nieuws te komen haha.

Ik snap best dat je er een slofje omheen hebt gedaan voor jezelf, dat is helemaal niet erg. Heeft jouw instructrice nog iets gezegd over de lengte van de slof?

Als je de slof goed wilt gebruiken, dan zou ik deze zeker een stuk langer doen dan dat je op de foto hebt. Dan kan je de slof gaan gebruiken waarvoor deze bedoeld is: als hulpmiddel. Op deze manier hangt de slof los als je deze niet nodig hebt, en spant de slof aan zodra je deze als extra ondersteuning nodig hebt.
Op de foto's werkt de slof als dwangmiddel, dat is weer een andere manier van slofgebruik die ik ook liever niet zie :D .

Als je lest/rijdt: waar ligt de focus? Op de hoofd/hals houding of het lichaam?

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:24

noorbeek1234 schreef:
Ondanks dat ze soms niet altijd lief is met rijden, vertrouw ik haar nu al en doet ze geen gevaarlijke dingen.


Fijn dat ze zo makkelijk in de omgang is.
Als je haar vertrouwt probeer dan toch eens de slof er af te laten. Dat scheelt niet alleen in je handen maar ook in je hoofd, omdat je daar dan al niet meer om hoeft te denken.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:52

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk paard.
Op bokt met een slof heb je gelijk 10 pagina's aan vol.
Trek je er niks van aan. Het is een paard met een hoop energie en kracht wat ik kan zien.
Dit zijn moment opnames en mensen hebben gelijk een oordeel dat je dit paard niet goed rijd.
Je wilt niet weten hoeveel jonge (paarden )gereden wordt met slof en dat zijn ook ruiters die op een goed niveau rijden.

Genieten van je nieuwe aanwinst en ontdek zelf hoe het paard in elkaar zit en hoe je dit het beste kan trainen.
Ontspanning komt van zelf dat is er niet binnen paar keer.

succes

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:58

Voor meer achterbeen kun je beginnen met geen slof, maakt je paard krapjes in de voorkant en houd dus ook de achterhand tegen :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:08

Zo te zien is de TS niet geïnteresseerd in les van een ander, er wordt in ieder geval totaal niet op gereageerd.

Faithderks1
Berichten: 88
Geregistreerd: 19-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:19

Handigste tip

Stop met dressuur en rij normaal en soms gewoon springen maar die nel buigen is hartstikke slecht

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:54

Faithderks1 schreef:
Handigste tip

Stop met dressuur en rij normaal en soms gewoon springen maar die nel buigen is hartstikke slecht

Ik zou niet stoppen met de dressuur. Dressuur (vooral ouderwetse) is gemaakt voor het paard en versterkt het lichaam om de ruiter goed te kunnem dragen.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:07

Springen is gewoon dressuur met obstakels

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:29

Faithderks1 schreef:
Handigste tip

Stop met dressuur en rij normaal en soms gewoon springen maar die nel buigen is hartstikke slecht


Wat een belachelijke reactie!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:30

Kinke schreef:
Zo te zien is de TS niet geïnteresseerd in les van een ander, er wordt in ieder geval totaal niet op gereageerd.


Jawel hoor, heb 31 juli toevallig een clinic gepland van Maxime van der Vlist. Is weliswaar geen verandering van instructrice maar wel een stap in de goede richting.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:31

miekelover schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk paard.
Op bokt met een slof heb je gelijk 10 pagina's aan vol.
Trek je er niks van aan. Het is een paard met een hoop energie en kracht wat ik kan zien.
Dit zijn moment opnames en mensen hebben gelijk een oordeel dat je dit paard niet goed rijd.
Je wilt niet weten hoeveel jonge (paarden )gereden wordt met slof en dat zijn ook ruiters die op een goed niveau rijden.

Genieten van je nieuwe aanwinst en ontdek zelf hoe het paard in elkaar zit en hoe je dit het beste kan trainen.
Ontspanning komt van zelf dat is er niet binnen paar keer.

succes


Thanks voor je reactie. Laat ze maar praten idd. Ik heb me er al overheen gezet, ik weet wel beter.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:32

Mensen denken trouwens dat ik 24/7 op mijn telefoon zit en niet 1,2,3 reageer op alle vragen. Ik heb ook nog werk en school, sorry!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:50

Faithderks1 schreef:
Handigste tip

Stop met dressuur en rij normaal en soms gewoon springen maar die nel buigen is hartstikke slecht

Ja nel buigen is ergste wat je kan doen :roll:

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:00

leeneliefje schreef:
Pfff wat een reacties weer :roll: ik post ook zeker geen foto's meer op bokt omdat mijn paard de neiging heeft achter de LL te kruipen. Denk dat ik niets anders te horen krijg dan 'paard loopt achter LL'. Nouja daar wordt niemand vrolijk van toch? :)

Ten eerste, erg gaaf paard, leuk zo'n professor die al zo ver is, ga je super veel van leren! :D En of je deze instructrice houdt of een andere zoekt.. daar zitten voor en nadelen aan. Deze zal 't paard goed kennen en je wellicht makkelijk op weg kunnen helpen om te wennen als combinatie. Aan de andere kant zou een nieuwe instructie wellicht een nieuwe kijk kunnen bieden op ontwikkelpunten bij 't paard, ook weer interessant. Maar geen van beide verkeerd.

Ik vind de slof vriendelijk gebruikt, je snapt zelf ook wel dat dit een tussenoplossing is en niet een middel om je paard chronisch mee 'in de krul te trekken' zoals hier erg ongenuanceerd werd genoemd. Ik krijg soms een beetje het gevoel dat wanneer mensen dressuur rijden zoals op de meeste concoursen wordt gedaan dat gelijk afgeschilderd wordt als slecht en zielug. Ik vind het erg narrowmindend om te denken dat lang en laag de enige goede manier is om een paard te rijden. Per paard en per combinatie kunnen kijken naar wat past getuigd van goed horsemanship, en niet maar 1 manier op elk paard toepassen. Omdat dat het 'enige goede is'. Daarbij moet je ook naar je doelen kijken, wat wil jij graag bereiken? Wil jij thuis lekker ontspannen je rondje kunnen rijden, gooi dan vooral je teugels los en ruk je boom uit je zadel, be my guest serieus. Maar als je wedstrijden wil gaan rijden en je wilt verder komen zul je toch ook moeten gaan trainen op wat de jury's graag willen zien! En er zullen genoeg mensen zijn die zich niet kunnen vinden in wat de jury's graag willen zien, maar er zijn ook mensen die dat wél als een uitdaging zien, waaronder ik zelf. Ik vind het erg kwalijk dat dit veelal meteen wordt veroordeeld door een groot gedeelte van bokt. erg jammer! Ts is ontzettend blij met haar paard en ik veronderstel zo dat zij wedstrijden gaat rijden en het ver gaat schoppen met zo'n gaaf en ervaren paard :)) dan moet je er naar kijken op de manier waarop TS er mee aan het werk wil, en niet vanuit een ander perspectief want daar heeft zij gewoon niet zo veel aan lijkt mij....

Ts heel veel succes met je knappe merrie! Vind het er al knap uit zien, ben benieuwd naar jullie progressie de komende tijd :)


Sorry over je berichtje heen gelezen. Dankjewel voor je lieve reactie! Is ook stom he... Op alle kleine dingen wordt gelet, alsof iedereen perfect is en alsof ze zelf alles top doen... Yeah right. De meeste mensen die over dat vw-nw beginnen zijn recreatieruiters die niet intensief trainen voor de sport. Ja ik heb gekozen om dat wel te doen! En dat kun je niet bereiken door alles op z'n elf-en-dertigste te doen als je snapt wat ik bedoel! Haha. Leuk paard heb je trouwens!!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:22

Is dit intensief trainen voor de sport???? Je geraakt de bak nog niet door zonder hulpteugels...
Wauw lang leve de Hollandse polderdressuurmiepen dan maar...
In een enkele post bewijs je dat dat je de belichaming bent van wat er mis is met de "sport": 100% uiterlijke schijn, in de Krul en zwaaien maar met de beentjes zonder ook maar een notie kennis van de biomechanica en het bewegingsapparaat van een paard...

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:27

superpony schreef:
Het gaat niet om de slof alleen. TS plaatst foto's en vraagt advies om een beter gebruik van het achterbeen te krijgen. Alles heeft met elkaar te maken, dus je komt er dan niet onderuit om de slof dan aan te kaarten. Je kan allemaal wel alleen leuke reacties plaatsen, maar dan heeft ts straks een topic van wat er allemaal is mis gegaan. Je hebt soms meer aan eerlijkheid, ook als dat lastig te horen is.

Gebruik van de slof kan idd als je er goed over nadenkt. Maar eigenlijk heeft iemand die ''goed'' kan rijden de slof niet nodig. En als je nog niet zo veel gevoel, inzicht en ervaring hebt, is het vaak niet zo verstandig om hem te gebruiken. Het is lastiger om problemen op te lossen, dan problemen te voorkomen.


Iemand die goed rijdt heeft geen slof nodig? Als je een beetje een handige ruiter bent, zou je juist prima een slof als hulpmiddel kunnen gebruiken. En als je goed en op niveau rijdt, zal je deze zeker een aantal keer in je handen hebben.

Superleuk paard TS. Hopelijk kan je veel van elkaar leren. Voor een actieve achterhand maak ik zelf altijd graag gebruik van schakelen. En dan niet te groot willen schakelen, schakel naar voor en zodra je voelt dat ze aantrekken weer wat dieper gaan zitten en terugnemen. Dit herhaal ik een paar rondes lang, ze worden er vaak heel actief (en sterk) van en door het terugnemen zakken ze mooi door de achterhand.

Dit 'interval' schakelen doe ik altijd als ik al goed opgewarmd ben. Wat langer schakelen doe ik meestal met inrijden. Halve volte verruimen of in de hoeken even naar voren zetten. Voor een actief achterbeen is vooruit heel belangrijk, maar niet té veel voorruit, ook weer terugrijden zodat je je paard goed op de achterhand zet. Dat is in ieder geval wat ik erg fijn vind! Hopelijk heb je er wat aan :)

En dat sommige mensen plaatsen 'dat je niks doet' met reacties, wuif het maar lekker weg. Zulke extreme adviezen van onbekenden die jou (waarschijnlijk) nog nooit ik het echie hebben zien rijden gaan natuurlijk nergens over. Oefen lekker door en blijf maar wel foto's plaatsen, want het zou superleuk zijn om zo'n leerproces en vooruitgang te volgen.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 10-05-16 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:28

Hallo TS,

Wat mij opvalt (vooral op foto 2) is dat je een holle rug hebt en niet op je zitknobbels zit. Je moet proberen je bekken te kantelen, door je buik (navel) in te trekken. En je knieën niet naar buiten te draaien, maar je benen goed af te laten hangen.
Het lijkt ook, of je een beetje scheef zit, maar ik kijk altijd op mijn telefoon en dat is moeilijk te zien.
Verder wens ik je veel succes en plezier met dit knappe paard.

Anomien

Berichten: 7401
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:31

noorbeek1234 schreef:
Oblivion schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard zeg! Tips voor een actiever achterbeen heb ik niet, weet je instructrice hier niet wat voor? :j


Jawel, en dat is haar heel voorwaarts rijden op het begin, erna kan ik pas terug gaan rijden. Als je haar actief maakt, heb je erna ook iets om te remmen. Best een goede tip en het lukt me ook, maar ik zweet me kapot daarna haha! Ze heeft echt een hele ruime draf.....
[ [url=m/LCvVrW.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is geen ruime draf maar het naar voren gooien van de voorbenen. Helaas wel een gewenst beeld bij het hogere segment. Maar technisch gezien blijven die achterbenen gewoon achter. Dus daar zit zeker nog veel werk in. Let ook op de hand mond verbinding.

Kijkend naar de foto's met de vorige eigenaar. Zit er zat potentie in!

Dat gaat je vast nog wel lukken. Geef het tijd! En durf echt bij de basis te starten ipv stukken over te slaan. Lijkt verleidelijk maar dat is voor jou nog niet echt verstandig.


Succes! Gaat helemaal goed komen!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 10-05-16 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:34

jammer dat ts alleen leuk commentaar wilt. En dit beeld willen jury's niet zien. En had ts een juist gebruik van de slof en een paard wat goed door zijn lichaam loopt was er weinig commentaar geweest. Een slecht slof gebruik en een paard wat zijn lichaam niet goed gebruikt zien de meeste, dan is het niet raar dat mensen dat aangeven. Mensen willen je alleen maar behoeden want uiteindelijk ben je straks verder van huis