Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:36

noorbeek1234 schreef:
Michelletjuh schreef:
Mag ik vragen waarom je eigenlijk met slof dit paard rijd? Vind het op de foto's idd met toch best veel spanning gaan, zonde. Maar dat ter zijde.. Knap paard, vind die donkere kleur altijd zo mooi! <3 En je hebt een nette houding! Veel succes!


Eigenlijk heb ik gewoon het advies opgevolgd van mijn instructrice en vorige eigenaresse. De instructrice heeft dit paard zelf gefokt en ook opgeleid met de vorige eigenaresse. En zij weten denk ik ook wel wat goed is voor het paard. En de slof is heus niet altijd eraan, kan immers op wedstrijd ook niet.


Ms niet meer op hun afgaan.. als ze al 6 jr met hem trainen en blijkbaar nogsteeds een slof ndig hebben denk ik dat ze toch iets niet helemaal goed doen..

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:42

Niks mis met een slof hoor ;) ga even rondje bekende ruiters thuis trainend kijken.... zullen veel bokkers raar staan te kijken. Maar als er op de nieuwspagina van bokt staat dat bijvoorbeeld HP de wereldbeker heeft gewonnen is iedereen vol lof en vinden ze hem een fantastische ruiter.... maar mensen ik zal jullie uit de droom helpen.... ook HP rijd thuis met slof en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind er helemaal niks mis mee. Als men het paard van achter naar voren rijd is de slof een super hulp middel om de aanspanning van de buikspieren en de ontspanning van de rugspieren te ondersteunen. Paarden doen dit namelijk niet makkelijk uit zichzelf. In de oprichting moet dit namelijk ook het geval zijn en dan helpt de slof erbij de hoofd hals houding op de juiste positie te houden terwijl de ruiter de achterhand stimuleert.

TS. indien jij je paard meer op achter wilt hebben ga dan veel tempowisselingen rijden. 2 passen terug 2 passen harder.... dat maakt je paard scherp en soepel en daarvoor hoeft hij niet eerst een kwartier lang en laag hoor ;) succes met je nieuwe knapperd!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:44

maximuss schreef:
Is dit intensief trainen voor de sport???? Je geraakt de bak nog niet door zonder hulpteugels...
Wauw lang leve de Hollandse polderdressuurmiepen dan maar...
In een enkele post bewijs je dat dat je de belichaming bent van wat er mis is met de "sport": 100% uiterlijke schijn, in de Krul en zwaaien maar met de beentjes zonder ook maar een notie kennis van de biomechanica en het bewegingsapparaat van een paard...


Hou voor een keer eens je kaken op elkaar man! Als ik advies van jou wilde had ik je wel een pb gestuurd!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:47

girlyggirl schreef:
noorbeek1234 schreef:
[quote="Michelletjuh


Eigenlijk heb ik gewoon het advies opgevolgd van mijn instructrice en vorige eigenaresse. De instructrice heeft dit paard zelf gefokt en ook opgeleid met de vorige eigenaresse. En zij weten denk ik ook wel wat goed is voor het paard. En de slof is heus niet altijd eraan, kan immers op wedstrijd ook niet.


Ms niet meer op hun afgaan.. als ze al 6 jr met hem trainen en blijkbaar nogsteeds een slof ndig hebben denk ik dat ze toch iets niet helemaal goed doen..[/quote]

Jongens ECHT waar!!! Ze hebben het alleen maar gezegd als tussenoplossing omdat ze soms wel eens sterk is en voor mijn eigen veiligheid hebben we 2 x een les de slof erbij gepakt. Ze is niet ALTIJD met slof gereden! Trutten die altijd maar een mening hebben. Gadverdamme wat word ik hier misselijk van zeg! Alsof jullie zelf perfect zijn!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 23:48

dushishoeve schreef:
Niks mis met een slof hoor ;) ga even rondje bekende ruiters thuis trainend kijken.... zullen veel bokkers raar staan te kijken. Maar als er op de nieuwspagina van bokt staat dat bijvoorbeeld HP de wereldbeker heeft gewonnen is iedereen vol lof en vinden ze hem een fantastische ruiter.... maar mensen ik zal jullie uit de droom helpen.... ook HP rijd thuis met slof en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind er helemaal niks mis mee. Als men het paard van achter naar voren rijd is de slof een super hulp middel om de aanspanning van de buikspieren en de ontspanning van de rugspieren te ondersteunen. Paarden doen dit namelijk niet makkelijk uit zichzelf. In de oprichting moet dit namelijk ook het geval zijn en dan helpt de slof erbij de hoofd hals houding op de juiste positie te houden terwijl de ruiter de achterhand stimuleert.

TS. indien jij je paard meer op achter wilt hebben ga dan veel tempowisselingen rijden. 2 passen terug 2 passen harder.... dat maakt je paard scherp en soepel en daarvoor hoeft hij niet eerst een kwartier lang en laag hoor ;) succes met je nieuwe knapperd!



Dankjewel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:50

Mooie merrie :) Ik vind het ook wel wat spijtig van de slof. Ik snap de redenatie: Ze kan sterk worden, maar in mijn ogen kan dit ook opgelost worden zonder slof. Het zal jou wat meer tijd kosten, maar nu heb je op sommige foto's een paard dat verkeerd buigt in de nek en daarmee ook de rug weg drukt. Ik weet niet of je de slof ook gebruikt als je alleen rijd of niet, maar als ze sterk wordt kan je dit op lossen door te schakelen in tempo, overgangen rijden en figuren rijden.

Indien ze sterk wordt in de zin van: ze plooit niet meer rond jou been en loopt zoals ze wilt, kan je dit oplossen door voltes te rijden en deze continu te vergroten en verkleinen en dit in allerlei tempo's. Komt ze sterk in de zin van het bit vast nemen, los je de teugel wat en doe je het tempo omhoog. Ze moet dan wel op eigen benen lopen.

Succes!

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:54

noorbeek1234 schreef:
leeneliefje schreef:
Pfff dan moet je er naar kijken op de manier waarop TS er mee aan het werk wil, en niet vanuit een ander perspectief want daar heeft zij gewoon niet zo veel aan lijkt mij....


De meeste mensen die over dat vw-nw beginnen zijn recreatieruiters die niet intensief trainen voor de sport.

Naar mijn mening is vw-nw de basis, je leert je paard je hand aan te nemen en te volgen. Ongeacht je trainingsdoel (perspectief) moet dit je basis zijn. Vandaar uit train je naar meer oprichting toe. Die oprichting is wat ze willen zien op een wedstrijd. Maar daar heb je basis voor nodig. Misschien heeft TS eerst vw-nw losgereden en is daarna het paard gaan oprichten en zijn de foto's daarvan gemaakt. Zou kunnen.

Ik vind het plaatje er niet uitzien alsof het paard de hand aanneemt eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd hoe het voelde toen je reed TS en op wat voor manier je leert om het paard op te richten. Je hebt je mooi dier onder je kont hoor!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:55

bah wat flauw dat er toch nog continu om die slof wordt gezeurd, TS geeft aan geen behoefte te hebben aan tips over die slof, waarom blijft iedereen die dan toch geven?

Ik denk dat mensen zichzelf even goed moeten afvragen of ze tips geven voor zichzelf of voor de TS. Je wil de TS toch verder helpen? En tips geven waar zij wat aan heeft? Als haar besluit vast staat samen met haar instructrice dan is dat toch zo? Ik mag hopen dat ze zich niet dankzij bokt om laat praten en tegen het advies van een grandprix amazone in gaat :') Bokt moet voor de aardigheid erbij zijn, niet om mensen 'een lesje te leren' dmv haast boze en emotionele reacties over een slof.

Anoniem

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:00

Je topic heeft een negatieve wending gekregen Door je eigen reacties. Ik zie veel opbouwend kritiek waar jij zelf heel naar op reageert. Probeer eens te denken waarom zoveel mensen met dezelfde opbouwende kritiek komen, en probeer er van te leren.
Neem het mee in je trainingen en lessen.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:00

[/quote]
Naar mijn mening is vw-nw de basis, je leert je paard je hand aan te nemen en te volgen. Ongeacht je trainingsdoel (perspectief) moet dit je basis zijn. Vandaar uit train je naar meer oprichting toe. Die oprichting is wat ze willen zien op een wedstrijd. Maar daar heb je basis voor nodig. Misschien heeft TS eerst vw-nw losgereden en is daarna het paard gaan oprichten en zijn de foto's daarvan gemaakt. Zou kunnen.

Ik vind het plaatje er niet uitzien alsof het paard de hand aanneemt eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd hoe het voelde toen je reed TS en op wat voor manier je leert om het paard op te richten. Je hebt je mooi dier onder je kont hoor![/quote]


Het voelde heel goed hoor. Dat doe ik door haar eerst voorwaarts te rijden en ook veel van hand veranderen en voltes rijden en ook in die voltes te schakelen. Ook in galop. Dus verzameld in de voltes en rechtuit altijd richting middengalop denken. Als we op de helft vd les zijn laten we haar steeds meer de hals strekken en dan even aan losse teugel stappen, erna pakken we haar op.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:01

leeneliefje schreef:
bah wat flauw dat er toch nog continu om die slof wordt gezeurd, TS geeft aan geen behoefte te hebben aan tips over die slof, waarom blijft iedereen die dan toch geven?

Ik denk dat mensen zichzelf even goed moeten afvragen of ze tips geven voor zichzelf of voor de TS. Je wil de TS toch verder helpen? En tips geven waar zij wat aan heeft? Als haar besluit vast staat samen met haar instructrice dan is dat toch zo? Ik mag hopen dat ze zich niet dankzij bokt om laat praten en tegen het advies van een grandprix amazone in gaat :') Bokt moet voor de aardigheid erbij zijn, niet om mensen 'een lesje te leren' dmv haast boze en emotionele reacties over een slof.



Amen!!!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:01

Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:03

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...


Ja wel op de manier van jou, hou je mond dicht en reageer vooral niet meer.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:03

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...

pfff, ook nog persoonlijk worden...

Ja zelfs de bekende top ruiters worden door bokt 'geadviseerd' en met tips voorzien :)
Dus waarom zou je daar naar kijken toch? Zijn ook allemaal dierenbeulen ;)

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:03

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...


Vrijheid van meningsuiting*

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:07

Oei oei ts, sorry hoor maar iedereen bedoelt het hier alleen maar goed voor jou paard zodat hij tenminste nog wat jaren meegaat. Voorwaarts en neerwaarts is niet alleen voor recreatie ruiters en het is ook geen hype, het is om je paard beter te laten lopen, zijn rug beter te laten gebruiken, en als je hem daarbij lekker voorwaarts houd en regelmatig overgangen gaat maken, dan komen zijn achterbenen er ook bij. Jammer dat je dat niet kan inzien als je zo graag de sport wilt ingaan. Op de foto's die jij geplaatst hebt zie ik verkeerd slof gebruik op wat foto's, een gespannen paard, en een ruiter die niet echt gaat zitten. Zoek een instructrice die je goed kan begeleiden met je paard samen en heb is wat plezier, probeer wat tips uit. Niet iedereen maakt het zomaar in de dressuursport, daar heb je een partner voor nodig die goed in zijn vel zit en die op je kan vertrouwen, en dat zie ik op deze foto's duidelijk niet. Ik ga het niet met lieve woorden verbloemen en ik ga het ook niet onder stoelen of banken steken maar dit is volgens mij wat de helft van de mensen die gereageerd heeft ongeveer denkt. Je hebt een mooi en talentvol paard dus maak er gebruik van en ga vooral wat testen. Maakt hij zich sterk? Ga op een volte rijden of draai zijn neus in het hek en laat hem dan omdraaien, of je zet hem stil en gaat hem laten buigen van voet naar voet. Doe dingen die hij niet verwacht, en geef hem vooral de tijd om dingen zelf te verwerken. :j

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:07

Ts, als eerste gefeliciteerd met je te gave paard!

Ik heb het hele topic doorgelezen en moet eerlijk bekennen dat ik het met de meeste reactie eens ben.
Je slofgebruik wordt ik niet blij van, en denk , nee weet wel zeker dat zowel jij als je paard beter kunnen rijden dan de moment opnames die we nu zien. wat dat zijn het MOMENT opnames. Lees sommige reacties nog even met een open blik door, en kijk waar jij denkt waar je wat aan hebt. de rest van de reacties lekker links laten liggen. Ik ga eerlijk zijn en toegeven dat ik ook af en toe met slof rij. jaja deze Bokker rijd ook met slof, maar ts leer er alsjeblieft mee omgaan. niet voor mij, niet voor bokt, maar voor je paard. zodat jullie een gelukkigere combinatie kunnen gaan vormen.

Verder wil ik je de tip geven om of niet meer te reageren in dit topic, of om een mod te vragen dit topic te sluiten en nee dat is niet afhaken dat is gewoon het beste, want de reacties gaan niet veranderen (dit is bokt zo af en toe). doe dit jezelf niet aan, ga lekker aan de slag met je paardje en bewijs ons over een paar maand fout, of bewijs het niet maar kies nu voor jezelf.

Ik wens je heel veel succes met je nieuwe paardje!

edit: je hebt natuurlijk niks te bewijzen tegenover bokt!
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 11-05-16 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:08

Nikki schreef:
Je topic heeft een negatieve wending gekregen Door je eigen reacties. Ik zie veel opbouwend kritiek waar jij zelf heel naar op reageert. Probeer eens te denken waarom zoveel mensen met dezelfde opbouwende kritiek komen, en probeer er van te leren.
Neem het mee in je trainingen en lessen.


Degene die opbouwende kritiek gaven heb ik ook beantwoordt (de meeste, het waren zoveel reacties dat ik ze gewoon niet allemaal heb kunnen beantwoorden), daar hoor je me toch ook niet over? Wel over de mensen die denken dat ze heel wat zijn en mij de les kunnen komen lezen. Haha nee sorry, doe maar niet

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:09

RianneEnzo schreef:
Oei oei ts, sorry hoor maar iedereen bedoelt het hier alleen maar goed voor jou paard zodat hij tenminste nog wat jaren meegaat. Voorwaarts en neerwaarts is niet alleen voor recreatie ruiters en het is ook geen hype, het is om je paard beter te laten lopen, zijn rug beter te laten gebruiken, en als je hem daarbij lekker voorwaarts houd en regelmatig overgangen gaat maken, dan komen zijn achterbenen er ook bij. Jammer dat je dat niet kan inzien als je zo graag de sport wilt ingaan. Op de foto's die jij geplaatst hebt zie ik verkeerd slof gebruik op wat foto's, een gespannen paard, en een ruiter die niet echt gaat zitten. Zoek een instructrice die je goed kan begeleiden met je paard samen en heb is wat plezier, probeer wat tips uit. Niet iedereen maakt het zomaar in de dressuursport, daar heb je een partner voor nodig die goed in zijn vel zit en die op je kan vertrouwen, en dat zie ik op deze foto's duidelijk niet. Ik ga het niet met lieve woorden verbloemen en ik ga het ook niet onder stoelen of banken steken maar dit is volgens mij wat de helft van de mensen die gereageerd heeft ongeveer denkt. Je hebt een mooi en talentvol paard dus maak er gebruik van en ga vooral wat testen. Maakt hij zich sterk? Ga op een volte rijden of draai zijn neus in het hek en laat hem dan omdraaien, of je zet hem stil en gaat hem laten buigen van voet naar voet. Doe dingen die hij niet verwacht, en geef hem vooral de tijd om dingen zelf te verwerken. :j


Nee want dat zou dan weer dierenmishandeling zijn volgens bokt, hem naar het hek draaien!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:09

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...


Heb jij er problemen mee een beetje fatsoenlijk te blijven? Waarom moet iets waar je het niet mee eens bent meteen zo afgebrand worden. Met vriendelijk en respectvol advies kom je verder dan dit gedram. Jeetje, ben benieuwd of je in real life ook zo communiceert...

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:09

RianneEnzo schreef:
. Zoek een instructrice die je goed kan begeleiden met je paard samen en heb is wat plezier, probeer wat tips uit.

:') :') :')


Ok, het is niet eens mijn eigen topic maar ik ga dit niet eens meer volgen. Wat een aanfluiting.
Ik vind het echt schandelijk dat wanneer iemand keihard heeft gewerkt en grandprix niveau heeft bereikt dat tegenwoordig niks meer voorstelt voor sommige lieden... Ik kan d'r echt niet mij met m'n hoofd.

Ts sterkte met de reacties! Of kijk niet meer, dat zou ik persoonlijk doen :D

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:10

maximuss schreef:
Heb je problemen met het recht op vrije meningsuiting, Ts?

Het argument "het is goed want de bekende ruiters doen het ook" is gelukkig al een tijdje voorbijgestreefd...


Ik vind jouw toon en opmerkingen niet erg vriendelijk. Ik begrijp heel goed dat TS daarom niet op jouw adviezen, maar vooral kritiek ingaat

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:10

Tjonge wat een gezeur over de slof.. Daar vraagt TS toch niet om. Daarnaast heeft ze begeleiding daarbij en zoals ze al een aantal keer heeft gezegd rijd ze er niet dagelijks mee. Niks mis mee om af en toe met de slof te rijden.

TS trek je er niks van aan. Blijkbaar doen zij alles goed en maken ze nooit fouten ;)

Daarnaast sluit ik me aan met het rijden van tempowisselingen.

Succes je hebt een leuk paard waar zeker wat in zit!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:12

[/quote]
:') :') :')


Ok, het is niet eens mijn eigen topic maar ik ga dit niet eens meer volgen. Wat een aanfluiting.
Ik vind het echt schandelijk dat wanneer iemand keihard heeft gewerkt en grandprix niveau heeft bereikt dat tegenwoordig niks meer voorstelt voor sommige lieden... Ik kan d'r echt niet mij met m'n hoofd.

Ts sterkte met de reacties! Of kijk niet meer, dat zou ik persoonlijk doen :D[/quote]


Mijn topic haalt straks de hoofdpagina van Bokt..... Hahaha.
Jongens echt, breek jullie mooie koppies er nu niet over. Ik heb heus wel goede begeleiding en ik weet heus wat ik doe. Komt goed!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 00:13

CeruttiZ schreef:
Tjonge wat een gezeur over de slof.. Daar vraagt TS toch niet om. Daarnaast heeft ze begeleiding daarbij en zoals ze al een aantal keer heeft gezegd rijd ze er niet dagelijks mee. Niks mis mee om af en toe met de slof te rijden.

TS trek je er niks van aan. Blijkbaar doen zij alles goed en maken ze nooit fouten ;)

Daarnaast sluit ik me aan met het rijden van tempowisselingen.

Succes je hebt een leuk paard waar zeker wat in zit!


Dankjewel! Jij hebt ook een heel leuk paard!