Omdat ik vast niet de enige zal zijn met dit probleem, en er desondanks vrij weinig over te vinden is....
Situatie: Jarenlang op maneges en verzorgponys/paarden gereden, met les. Daarna twee verzorgpaarden gekregen waar dingen iets anders gingen, en werd met mijn neus op het feit gedrukt dat ik ondanks jarenlang lessen.... Ik nog steeds weinig van het rijden bak. Een paar jaar laten rusten, verder gegaan met grondwerk, en nu sinds kort rijden weer onder begeleiding opgepakt.
Echter, voel ik nu heel duidelijk dat ik zelf scheef zit op mijn paard. Bij een foto van voren is de hoek van mijn bovenbeen anders en een schouder is lager dan de andere. Maar ondanks dat ik nu ook voel dat ik scheef zit te paard, weet ik niet waar ik het moet zoeken om te corrigeren. Ga tot nu toe alleen maar meer kronkels maken in mijn lichaam

Nu ga ik hier ook aan de longe mee aan de slag, maar ik zou graag wat tips hebben van experts of lotgenoten. Liefst ook oefeningen waar ik thuis mee aan de slag kan! Het is iets wat puur lichamelijk aan mij ligt, dus daar zou toch iets aan te trainen moeten zijn?