Hij is sinds december onder het zadel, heeft inmiddels ook alweer een paar maanden zijn koppie leeg mogen maken en we doen alles op ons gemakje. Hij werkt graag voor je en hij doet het super. Het enige verschil van mening wat we wel eens hebben in de bak is dat ik naar rechts wil en hij stug links gaat

Paar weken terug dacht ik leuk een rondje door de wei te stappen. Dat was het eerste rondje leuk en toen dacht meneer er het zijne van, het kon namelijk nog leuker

Mensen zijn mega fan van mijn paard vanwege dat geweldig fijne karakter, maar hij is sterk, heel sterk en dat weet hij. Ik wil een stukje veiligheid inbrengen en zijn grote kracht is natuurlijk die kop en nek erop zetten. Zou een slof in deze een hulpmiddel kunnen zijn? Puur om te voorkomen dat hij zijn hoofd in de lucht kan gooien en ik dus niets meer te vertellen heb? Uiteraard niet voor in de bak, dat lossen we rijtechnisch wel op en daarnaast kan hij daar toch nergens heen. Buiten de bak vind ik dat dus een ander verhaal en ik wil niet dat hij verder leert dat hij sterk is en kan doen wat hij wil.
Het is een jong paard, het gaat om veiligheid, niet alleen voor mezelf, maar ook voor hem en anderen. Ben niet van plan de rest van zijn leven alleen maar in de bak te rijden, maar we moeten hier wel doorheen en bij voorkeur zonder slachtoffers