Heb wel gemerkt dat dit heel erg afhangt op welk paard ik zit, maar moet het op meerdere paarden kunnen vind ik zelf.
Even over me zelf, ik rij 6 maanden nu, heb een holle rug en me bekken staat iets naar voren gekanteld en heeft ook al een keer scheef gestaan. Ook heb ik de neiging om tijdens draf doorzitten niet door te ademen

Ik rij dus nog niet heel erg lang en in die 6 maanden is het me nog maar 1x goed gelukt om door te zitten. Nu loopt elk paard anders natuurlijk, maar wil op elk paard een beetje fatsoenlijk kunnen doorzitten. Vaak heb ik het gevoel dat ik echt een stuiterbal ben. Hakken naar beneden is bijna onmogelijk op sommige paarden omdat ik zo erg stuiter en ze niet goed kan uitdrukken. *slechte ik* Heb van me instructie al de tips gekregen dat ik meer naar achter moet zitten, maar zelfs dan lukt het me niet echt lekker. Lukt me wel, maar dan voelt het doorzitten nog niet echt lekker.
Bij sommige paarden kan ik echt niet doorzitten en gaan we echt contra te werk

Zijn er tips die ik kan naleven? of oefeningen waarbij ik me spieren kan/moet ontspannen (op het paard of thuis), want wil er echt beter in worden, schaam me dood wanneer mensen naar me kijken. Ook al weet ik niet eens of ik echt daadwerkelijk stuiter, het voelt wel echt zo!