Sinds een paar dagen staat er hier een kleine pony. De eigenaren hadden alleen gezegd dat ze bij het afstappen steigerde . Dit bleek dus niet waar te zijn. Zodra je dr aan de hand heb probeert ze het afentoe ook. En als je erop gaat steigert ze zo hoog dat je achterover klapt. nu hebben we het al geprobeerd om er voorwaarts te houden en vast te houden maar niks werkt ze probeert je op alle manieren er af te gooien. Ik rij zelf al lang en heb het zo erg nog niet meegemaakt. Heeft iemand tips ..
Fortitude
Geplaatst: 25-04-16 20:11
Niet zelf gaan kloten en er iemand bijhalen die hier verstand van heeft
Jeika
Geplaatst: 25-04-16 20:12
er moet een reden zijn voor dit gedrag. misschien heeft hij ergens pijn? paarden steigeren niet omdat ze dat zo leuk vinden. misschien heeft hij een traumatische ervaring aan het rijden?
Lynn_Nikita
Geplaatst: 25-04-16 20:13
eerst zadel nakijken, rug tanden etc, pas als dat allemaal goed is iemand erop die goed kan rijden
Shirley
Geplaatst: 25-04-16 20:13
Laat het diertje ook even checken door een arts, wie weet heeft het pijn?
Inderdaad eerst oorzaak bij het lichamelijke zoeken. Daarna bij je zelf een dan pas bij alle andere dingen.
scrabbel
Geplaatst: 25-04-16 22:10
Lichamelijk controleren, is dit goed dan eerst beginnen met grondwerk. Heb zelf een pony gekocht waar ik niet op mocht proefrijden. Reden als je hard neer kwam tijdens het opstappen of de pony teveel op het achterbeen wou rijden gaf ze een rodeo. Ik pony mee naar huis lekker gelongeerd en braaf en op elk commando reageren. Ik met mijn domme kop aan de stallingsbaas gevraagd om een voetje. Baf kop tussen de benen en zo te keer gaan dat hij haar niet meer kon houden. Bleek achteraf dat ze echt panisch was voor het zadel. Begonnen met grondwerk en vertrouwen. Pas na een paar weken weer opgestapt. Eerst paar dagen liep ze alsof ze een angstige pony was die voor het eerst onder het zadel was. Haar lekker haar gang laten gaan en alle ruimte gegeven. Daarna super fijn doorgereden en nooit meer 1 bokje of ander probleempje met haar gehad.