Linkerhand van de ruiter sterker ontwikkeld tips?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Linkerhand van de ruiter sterker ontwikkeld tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 17:32

Hey bokkers,

Ik heb niet echt een probleem maar tis wel lastig. Mijn linkerarm is heel sterk ontwikkeld. Tijdens het rijden ben ik vaak links te strak of houd ik teveel vast. Ik probeer zoveel mogelijk daarop te letten maar het is wel moeilijk.

Iemand tips _/-\o_

Miranda95

Re: Linkerhand van de ruiter sterker ontwikkeld tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:35

Ik heb het zelfde probleem alleen dan met me rechter hand, waardoor ik soms dus geen druk heb op de linker teugel en mn paard heel raar gaat lopen maar dat komt dan door mijn andere hand , ik heb het zelf soms niet eens door en voor mijn gevoel heb ik dan niet zoveel druk op rechts maar volgens mn lesgever wel, maar ik heb zo geen idee hoe je het kan verhelpen

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:16

Hier het zelfde alleen met rechts :o. Het is al de eerste stap dat je er bewust van bent! En met rijden idd goed opletten dat je gelijk contact hebt. Ik heb ook een tijdje met rijden mijn teugels met de rechterhand alleen met mijn ring en middelvinger vast gehouden. Dan kon ik met rechts niet zo sterk zijn. Verder probeer in het dagelijks leven erop te letten dat ik meer met links (voor jouw rechts) probeer te doen. Zoals links tanden poetsen, kopje vast houden enz. Zodat je met je minder dominante hand/arm ook wat handiger word.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 13:44

Dat is een goeie tip!! Dankjewel!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:49

Ik houd links ook veel meer vast dan rechts maar ik ben rechts. :') Dus daar doe ik in het dagelijks leven al veel meer mee. Ga even meelezen hier!

Lisette_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:11

Misschien is er iets in je zit dat het veroorzaakt? Een hand staat niet op zich. Het kan zijn dat je inknikt in je linkerzij en daardoor vast gaat houden aan je linkerteugel. Of dat je een stijve linkerschouder hebt. Kan ook iets aan de rechterkant zijn. In elk geval interessant om te onderzoeken. Polsbanden worden ook gebruikt om je meer bewust te worden van je polsen en handen tijdens het rijden. Rij-elastieken (paardrijden met fitnesselastieken) gebruik je voor je hele houding, om die meer recht te krijgen. Dat rijdt echt heel fijn en je voelt meteen waar je scheef gaat zitten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:20

Als een hand sterker is kun je een stress balletje extra in de hand nemen tijdens het rijden. Het helpt tegen de spanning en verhoogd de bewustwording.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:34

Goed instructeur nemen... Waarschijnlijk is dit gekomen om iets anders te compenseren.. Een instructeur kan je helpen om de echte oorzaak te vinden.

AmyvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:03

Wat Jenny zegt helpt echt! Mijn rechter hand was dominant en kreeg toen ook deze tip, heeft zeker geholpen! :-)