Mijn dochter van bijna 11 heeft in december haar Tinker Jumper gekregen. Jumper is net 4 geworden een een paar weken geleden geruind. In januari is Jumper zadelmak gemaakt en samen met de dame die dit professioneel doet is Eva beginnen met rijden. Eva rijdt sinds ze kan lopen (eerst paardgewenning en spelen natuurlijk) en Jumper is meer dan braaf. Na 6 weken 'op verplaatsing' is Jumper naar huis gekomen en Eva rijdt nu ca 5 dagen per week op Jumper. Naast 1 keer per week prive les voor Eva en Jumper samen krijgt Eva ook extra prive les op een western wedstrijd paardje voor haar techniek. De andere dagen (4 of 5 per week) ben ik met Eva en haar paardje in de piste. Zelf heb ik hier niet genoeg verstand van, Eva zelf en de mensen die haar begeleiden gelukkig wel. Toch zoek ik extra informatie zodat ik Eva kan helpen met oefeningetjes zodat ze ook wanneer het iets minder goed gaat ze samen met Jumper een goede start maakt. Jumper is zoals gezegd heel braaf; ze concentreert zich op sturen, hij kan in draf, galop en kan achteruit. Is er ergens een boek/cursus/info zodat ik mijn dochter kan helpen met haar hobby?