Als hij een volte loopt klapt hij als het ware naar binnen, door die stelling naar binnen kan hij mooie voltes lopen zoals het hoort. Ik ben dan ook al een erg lange tijd bezig met van alles maar niets wat leid tot het resultaat als dat in de les van de week
In het begin voor hij zo soepel liep wilde hij met 4 benen van de grond komen maar eenmaal die stelling naar binnen en spieren soepel zag hij er ontspannen uit
Nou gister moest ik het oefenen...... als ik maar lichtjes mijn benen aanlegde sprong hij al in draf
De stelling naar binnen pakte hij makkelijk op liep lekker makkelijk aan de teugel maar alleen te gestrest naar mijn idee. Ik kreeg sterk het idee dat Guus dacht als ik nou keihard ga draven dan hoef ik niet.......Is er een manier om dit anders te oefenen? Ik wil geen gevecht met mijn paard. Hij stribbeld namelijk wel iets tegen als hij moet buigen maar geeft zich vrij makkelijk over. Mijn instructrische vertelde dat longeren met dubbele lijn ook een optie is als hij op de volte dan maar niet omvalt als het ware. Wat denken jullie met dit doorgaan of een andere methode zoeken??????