Conditie opbouwen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Conditie opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 22:44

Hai,

Ik verzorg al een tijdje een 21/22 jarige welsh x arabier en nu ze door kreupelheid een tijdje stil heeft gestaan, wil ik haar conditie meer opbouwen! Hoe moet ik dit doen? Hebben jullie tips? Hoe moet ik beginnen?

Alvast bedankt :D

Gemma_99

Re: Conditie opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:58

Als ik jou was zou ik rustig aan beginnen ook gezien haar leeftijd. Begin met wandelingetjes maken en rustig longeren met voornamelijk veel stappen en af en toe een drafje. (Hoewel rondjes lopen misschien niet fijn is voor haar benen na kreupel zijn, dat moet je zelf even aanzien)

Hoe beter alles gaat hoe meer je dat kan uitbouwen door b.v. langere wandelingen te maken en meer te draven tijdens het longeren/ langer te longeren.

Kijk vooral naar hoe goed/slecht haar conditie is en hoeveel ze kan hebben na haar blessure en pas je training daarop aan.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 23:02

Pownie_01 schreef:
Als ik jou was zou ik rustig aan beginnen ook gezien haar leeftijd. Begin met wandelingetjes maken en rustig longeren met voornamelijk veel stappen en af en toe een drafje. (Hoewel rondjes lopen misschien niet fijn is voor haar benen na kreupel zijn, dat moet je zelf even aanzien)

Hoe beter alles gaat hoe meer je dat kan uitbouwen door b.v. langere wandelingen te maken en meer te draven tijdens het longeren/ langer te longeren.

Kijk vooral naar hoe goed/slecht haar conditie is en hoeveel ze kan hebben na haar blessure en pas je training daarop aan.

Aha, bedankt :D

maximuss

Re: Conditie opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:04

Als je gaat logeren, zelf actief meestappen zodat je de halve tot hele bak gebruikt. Dat is veel minder belastend voor haar gewrichten dan gewone voltes.