Over een jaartje ben ik (als alles goed gaat) klaar met school. Dan wordt ik bijna 18 en zal dan bij de paarden moeten starten met mn pony... Hij is een echte pony die liever lui is dan moe

Maar ik twijfel nog erg over het paard, wat ik nou precies wil... Ik heb eigenlijk tot nu toe een paard voor me van 3/4 jaar die onbeleerd is. Ik ga namelijk met mijn pony een opleiding voor natural horsemanship instructeur doen en ik zal daar ook leren hoe ik een paard het beste op hun methode zadelmak kan maken. Ik heb heel veel geduld (al zeg ik het zelf) dus als ik het echt zou doen zou ik lekker de tijd nemen. Stel ik ga het doen wil ik natuurlijk wel iemand die mij gewoon begeleid en helpt waar nodig. Maar aan de andere kant is het wel fijn als er al een paar knopjes op zitten en ik al kan zien hoe hij zich gedraagt en beweegt...
Wat is jullie ervaring met paarden zadelmak maken? Het enige waar ik tegenop zie is hoe erg hij zal gaan reageren als ik zou gaan rijden en of hij hele erge streken zal hebben. Ligt dit er ook maar net aan hoe je ze beleerd of kan je dat al een beetje merken als je gaat kijken naar het paard?
Ik hoop dat jullie een paard tips, voor- en nadelen voor me hebben