Het is overigens een manegepaard dus kan geen andere bitten/hoofdstellen/zadels etc. Kopen voor haar.
Ik rijd sinds langer dan een half jaar een erg leuk paard van 9 jaar (bijna 10) (eigenlijk nog een pony). In het begin was ze enorm schrikachtig maar nu schrikt ze haast niet. Dus was al een vooruitgang.
Ze is een voorwaartse pony die als ze wel eens enthousiast kan zijn. Dan loopt ze vaak onder mij uit maar is bij haar vrij makkelijk te corrigeren. (En soms heeft ze juist momenten wanneer ze juist weinig vooruit te branden is.

Nu richt ik mij sinds een tijdje dat ze meer naar mij luistert en makkelijker kan buigen. (Vooral tijdens het wijken & volte kleiner maken + stelling heeft ze er wel moeite mee, wijken gaat steeds beter!) ook schudt ze haar hoofd wel eens (al is dat de laatste tijd wel flink verbeterd. Nu doet ze het steeds minder.)
Als ze lekker ontspannen met haar koppie loopt en ik wil graag afwenden dan schiet haar hoofd wel eens omhoog. Ook als ik maar een klein beetje mijn teugels beweeg om mijn teugels wat meer op maat te maken dan heeft ze haar hoofd niet meer zo laag. Heb ook het gevoel juist als ze zo laag loopt dat ze een beetje probeert om mijn teugels nog langer te hebben dan ze zijn. (En in het begin had ik ze vaker wat losser dan op maat bij d'r.)
Ook vaak als ze mooi nageeft als we stilstaan op de A-C lijn en daarna moeten stappen/draven dan dat bij stap nog de nageeflijkheid een paar passen blijft maar bij draf het zowat bijna weg is.
Ik probeer haar vaak bij het stilstaan haar teugels wat korter te maken maar heb soms het gevoel als ik haar soms korter pak dat ze dan begint te schudden met haar hoofd ookal geef ik geen druk.
Heb ook geprobeerd om een beetje druk te houden met mijn teugels. Soms wil dat wel eens lukken maar vaak dan heeft ze haar hoofd gewoon weer wat hoger
Ik heb filmpjes op aanvraag. Maar deze zijn van november vorig jaar en het is al aardig verbeterd (ook mijn houding (al is halthouden en aandraven niet heel erg veel vooruit gegaan dus kan dat evt wel laten zijn en sommige stukken in laag en daarna dat ze haar hoofd hoger gooit)). Ik kan evt volgende week dinsdag (morgen kan het helaas niet maar kan wel morgen de tips gebruiken) vragen of ik gefilmd kan worden.
Had niet verwacht zo'n lap tekst te schrijven haha. Alvast bedankt!