Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
EngeltjeS schreef:Afwisselen in tempo
Schakelen in de draf en de overgang van stap naar draf (en terug) actief rijden.
Een paar pasjes normale draf, paar pasjes iets harder, en dan weer terugrijden bijvoorbeeld![]()
Hangen van voren geeft aan dat ze niet actief genoeg van achteren is
succes!
elenaMM77 schreef:inderdaad veel schakelen en als het nodig is gewoon de teugels laten donderen zodra hij/zij gaat hangen..
dan valt er niets te hangen.
Dorine92 schreef:Teugels losgooien lost het probleem niet op en zomaar loslaten leert haar dat die ruiterhand niet te vertrouwen is.
ik zou haar heel langzaam laten draven en daarin je hand ontspannen. Dan wordt het erg moeilijk om te hangen. Zodra ze wil hangen OF ONGEVRAAGD HARDER GAAT (belangrijk!) even een ophouding en weer ontspannen. Het zou kunnen dat je geen tempocontrole hebt (mogelijk door balansproblemen) en dat daar de oorzaak zit
elenaMM77 schreef:Dorine92 schreef:Teugels losgooien lost het probleem niet op en zomaar loslaten leert haar dat die ruiterhand niet te vertrouwen is.
ik zou haar heel langzaam laten draven en daarin je hand ontspannen. Dan wordt het erg moeilijk om te hangen. Zodra ze wil hangen OF ONGEVRAAGD HARDER GAAT (belangrijk!) even een ophouding en weer ontspannen. Het zou kunnen dat je geen tempocontrole hebt (mogelijk door balansproblemen) en dat daar de oorzaak zit
ik laat ook niet zomaar los Dorine, alleen als er ongevraagd gehangen wordt.. dan mag de connectie in mijn ogen best gelegd worden, dat hangen geen goede oplossing is. Ik ging ervan uit dat er met halve ophoudingen gevolgd door ontspanning geen correcte respons werd gegeven om heel eerlijk te zijn. En dan overdonder ik hem rustig even door compleet los te laten en hem daarna weer op te vangen en op te pakken.
Anna79 schreef:Als je langzaam de hals laat strekken krijgt ze imo juist wat ze wil.
Ik heb even in je profiel gekeken en zie dat je merrie 20 jaar is, dat doet mij nog sterker denken dat het misschien verstandig is om het gebit na te laten kijken.
Anna79 schreef:Uiteraard kan ze op een losse teugel niet hangen maar op de achterhand komt ze dan ook niet en dat zal wel moeten om het hangen te verhelpen.
Anna79 schreef:Als je langzaam de hals laat strekken krijgt ze imo juist wat ze wil.
Ik heb even in je profiel gekeken en zie dat je merrie 20 jaar is, dat doet mij nog sterker denken dat het misschien verstandig is om het gebit na te laten kijken.