afgelopen vrijdag 25 maart reden King en ik ons L1 debuut.
Ik rij King nu bijna 2 jaar alweer. Toen ik met hem begon was die dik, spierloos, absoluut zonder conditie, zo traag als een slak en noem maar op.
Ik ben dus onwijs, maar dan ook onwijs, veel bezig geweest met de basis. Puur en alleen conditie opbouwen, rechtrichten, voorwaarts maken, soepelheid erin krijgen en ontspanning.
We hebben helaas lang met een slecht zadel gelopen maar eind vorig jaar gingen we dan eindelijk over op een nieuw zadel.
De B kwamen we best wel aardig door. We reden bijna elke proef wel een winstpuntje. De B sloten we af met maar liefst 200 punten en toen kwam eindelijk het gevoel dat die basis er toch ondertussen best wel goed in zit.
Ik merk de laatste tijd aan King dat die steeds sterker begint te worden en steeds soepeler.
Uiteraard zijn we er nog lang niet. Hij moet nog steeds veel meer gaan dragen van achter en nog steeds veel soepeler worden.
Ons debuut ging heel fijn, ik had er een fijn gevoel over. Dit werd dan ook beloond met een tweede plaats in de eerste proef met 193 punten en 189 punten voor de tweede proef.
Het wijken ging niet helemaal soepel, dit is zeker nog een oefen puntje. Hij doet dit de ene keer beter dan de andere. Hij wil wel eens wat blokkeren in zijn lijf doordat die het moeilijk vind en dan kom het er niet uit.
King loopt zeker niet extreem spetterend of zo maar ik merk dat die steeds constanter wordt en zo te zien kan je dus ook dan je punten wel halen.
Puntjes waar we mee bezig zijn om aan te werken:
* lenigheid
* ontspanning
* het aan het been houden blijft altijd een puntje
* nog meer bil- en buikspieren kweken!
Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik vind dit voor ons debuut zeker niet verkeerd!
Eerste proef (193 punten)
Tweede proef (189 punten)