Ik rijd sinds een half jaar geleden elke week op Noa.
Paspoortje:
Naam: Noa
Geslacht: ruin
Leeftijd: 5
Ras: geen idee, iemand een idee?
Zo begonnen we:

En zo ging het 3 maanden later:

Toen ik een half jaar geleden op hem begon met rijden was hij niet vooruit te branden. Na een paar lessen ging dit al een stuk beter en inmiddels zit de vaart erin! Mijn doel is om hem nog meer over zijn rug te krijgen en hem beter aan het been te rijden.
Uiteraard werk ik ook nog hard aan mezelf, mijn rijden is nog ver van perfect. Inmiddels rijd ik 6 jaar paard. Ik merk dat als ik iets harder aan het werk ga, ik nog te stijf wordt wat ook weer effect op het paard heeft. Ik word dan te sterk, iets wat ik juist niet wil. Hier werk ik hard aan. Ook moet alles nog soepeler gaan. Mijn handen kan ik al een stuk stiller houden en als ik er dus op let kan ik ook goed ontspannen.
Vandaag zijn er twee filmpjes gemaakt. Eerst eentje van aan het begin van de les. Ik ben best tevreden over hoe ik hier rijd, mijn handen zijn al best goed stil en ik ben ontspannen. Noa mag nog wat meer over zijn rug.
Dit is het tweede filmpje. Ik was hier hard aan het werk, Noa wil vaak nog graag naar binnen vallen en ik kreeg hem hier eindelijk een beetje goed aan mijn been waardoor ik hem wat naar buiten kon zetten. Wel vind ik dat ik veel te gespannen en onrustig wordt, waardoor ik ook weer sterker wordt. Hier werk ik dus ook hard aan; ik wil ten alle tijden een goede, ontspannen houding hebben waarmee ik het paard niet in de weg zit.
Tips zijn allemaal welkom, graag zelfs, maar brandt me alsjeblieft niet af!

Ik ben manegeruiter en rijd nu 6 jaar.
Punten waar ik aan moet werken:
-ontspanning wanneer ik dus hard aan het werk ben
-armen nog beter aan mijn lichaam
-benen nog stiller
-niet sterk worden
-soepeler worden