Winterbuikjes weg trainen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Winterbuikjes weg trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:09

Het wordt weer voorjaar, tijd voor het wegtrainen van de winterbuikjes...

Althans,hier is dat wel aan de orde. Mijn pony is een tikje buikig geworden na een wat te royale winter.
Nu moet ik goed aan de gang met de buikspieren(om zo ook de rug weer gespierder te krijgen).

Hoe doen jullie dit?

Hij heeft vanochtend een check gehad van de osteo, was allemaal keurig en ook adviseerde zij oa balkjes, actief stappen, achterwaarts enzovoorts.
Over het algemeen werk ik 2x per week ook aan de longe dus daar kan ik ook flink mee aan de slag.

Ben benieuwd of jullie specifieke zaken trainen?

Bralindy

Re: Winterbuikjes weg trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:22

Ik longeer nu meer en met een langere intensiteits niveau (wel op een verantwoorde manier ;) ). De ene dag dubbele lijnen en de andere dag cavaletti. Ook gaan wij als we een extra zadel hebben dat wel past (boomloos) meer naar buiten en kilometers maken. Moor is namelijk uit haar zadel gegroeid :+ en longeren vind ik niet zo heel denderend om te doen.

Om de zoveel 'werk' dagen heeft zij een rust dag. Waarop wij of grondwerk doen, of even wandelen/tutten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:05

Verder niemand,?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:24

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar hier gaat het extra vet er altijd af na een paar springtrainingen (vrijspringen kan ook), laat die achterbenen maar werken.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:31

Hier ook een bolle pony... Komen al ideeën voorbij waar ik zelf ook wat aan heb. Ik doe stapsgewijs wat meer vragen... 's winters doen we eigenlijk zo goed als niet intensief trainen ect.. (paard aan huis en heb geen bak. In de blubber is geen optie voor ons...)

Naar mate het land droger wordt gaan we ook steeds iets meer trainen.. Ik begin met gewoon longeren en af en toe een niet al te intensief ritje. en per keer dat we rijden/ longeren pakken we er weer iets bij en pakken we iets door..

Springen vind ik ook een leuk idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:40

Ik heb nooit echt bewust getraind. Rijd vooral veel buiten als ik erop kruip maar we hebben ook een prima bak en spring materiaal.
In het bos probeer ik ook altijd boomstammen mee te nemen zowel stappend als sprongetjes waar t kan..