Kan dit ook door rugpijn komen? Past mijn zadel niet meer omdat ze dikker is geworden en daardoor zo loopt?
Afgelopen zomer:

Paar dagen geleden:

Draf

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jennyxx schreef:Leuk paardje.
Op de eerste foto loopt je paard ook op de voorhand. Hij loopt daar wel actiever dan op de recente foto's. Je kan dat zien aan dat ze achter de loodlijn loopt, het achterbeen nog onvoldoende naar voren zet en meer doorzakt in de kogel van het voorbeen.
Heb je les?
kellymeup84 schreef:Hoi,
wat een leuke pony.
Op de 1e foto loopt ze idd ook al op de voorhand. Ook kan ik zien dat je zadel veel te ver naar voren ligt. Hierdoor heb begin je natuurlijk ook al met te veel gewicht op de voorhand.
Ik zou het zadel verder naar achter leggen en eventueel na laten kijken of deze nog wel goed past.
Dan eerst weer helemaal terug naar het lang en lag rijden en langzaam weer oppakken.
De spieren die je er met alle moeite hebt opgereden zijn na 7 weken helaas al voor een groot deel weg.
Eline_S_S schreef:Jennyxx schreef:Leuk paardje.
Op de eerste foto loopt je paard ook op de voorhand. Hij loopt daar wel actiever dan op de recente foto's. Je kan dat zien aan dat ze achter de loodlijn loopt, het achterbeen nog onvoldoende naar voren zet en meer doorzakt in de kogel van het voorbeen.
Heb je les?
Als eerste bedankt
Op de eerste foto loopt ze minder op de voorhand dan op de tweede foto, toch?
Achter de loodlijn ben ik me van bewust. We reden dat er meestal wat uit dmv voorwaartser te gaan. Helaas heb ik daar laatste weken wat meer moeite mee omdat ze erg fris is (nieuwe stal, staat nu snachts binnen, voorheen 24/7 buiten), en daardoor snel onder me uit loopt.
Ik ben sinds eind december gestopt met lessen ivm ziekte en verhuizen qua stal. Ik heb besloten eerst weer wat conditie op te bouwen en in juni weer les te nemen. Ik heb ten slotte ook snel examens dus moet mij daar ook op richten
Edit; @weidebloem, bedankt! Heb ik wat aan