Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
EngeltjeS schreef:Loopt je paard weg, als je je voet in de beugel wil steken? Of als je wilt opstijgen?
Ik zou het paard een paar keer in de hoek zetten, om op deze manier eerst rustig op te kunnen stappen.
soms stapt mijn pony ook wel weg, als ik net zit. Maar dan hou ik mijn rechterteugel er wat meer bij als ik voel dat ie wegstapt.
Belonen is erg belangrijk
purple schreef:Ik heb de mijne gewoon steeds "halt-gehouden" en als ik goed en wel zat, beloont met een snoepje. Nu wacht ze gewoon en draait ze alleen haar hals voor de beloning
En inmiddels komt ze zijwaarts naar me toe op commando
Iris965 schreef:purple schreef:Ik heb de mijne gewoon steeds "halt-gehouden" en als ik goed en wel zat, beloont met een snoepje. Nu wacht ze gewoon en draait ze alleen haar hals voor de beloning
En inmiddels komt ze zijwaarts naar me toe op commando
Zou ik wel mee oppassen! Een meisje deed dat ook altijd, nu bijt haar pony in haar been als ze erop zit en de pony geen snoepje krijgt.
Wranglerbutt schreef:Ik heb mijn paard geleerd zichzelf netjes bij het opstapkrukje te 'parkeren'
Kostte een paar (oke 5) oefensessies, maar dat was het me zeker waard
Hier handige tips (Engelstalig): http://www.horsecollaborative.com/how-t ... -mounting/
MallyOtaku schreef:EngeltjeS schreef:Loopt je paard weg, als je je voet in de beugel wil steken? Of als je wilt opstijgen?
Ik zou het paard een paar keer in de hoek zetten, om op deze manier eerst rustig op te kunnen stappen.
soms stapt mijn pony ook wel weg, als ik net zit. Maar dan hou ik mijn rechterteugel er wat meer bij als ik voel dat ie wegstapt.
Belonen is erg belangrijk
Vaak op het moment dat ik mijn voet in de beugel steek