Hallo bokkers, Ik ga straks lekker rijden. Weten jullie leuke dingen om te doen met rijden (springen niet) ik ga gewoon In de bak rijden dus hoeft niet iets bijzonders te zij Ik bedoel meer van oefenen met; etc ik dacht aan aan de teugel lopen of juist overgangen w
Inparkeren is ook altijd leuk 2 balken met ongeveer 1,5 meter afstand neer leggen en dan je paard er tussen zetten en er achteruit weer uit laten lopen
Wijken, contragalop, naar de hoefslag wijken en weer terug. Balkje in galop nemen, keertwending om de achter en voorhand, op en afstappen tijdens de les, paarden voetbal.
Op welk niveau rijdt TS? Contragalop is b.v. een leuke, maar de keren dat wij dat oefenen is dat niet helemaal de bedoeling. Niet van de ruiter althans En dan kan ik toch al vrij aardig op een paard zitten al zeg ik het zelf
friesiszwart
Binnen het western gebeuren is "Trail" een wedstrijd discipline waarbij paard en ruiter bepaalde obstakels moet passeren : door een poort, over een brug, over en tussen balken, patronen tussen kegels, enz. De training hiervoor is een hele uitdaging voor paard en ruiter en bied heel wat afwisseling. Kijk maar eens op internet voor filmpjes daarin kan je zien wat de bedoeling is of ga eens kijken naar een western wedstrijd.
Het is ook leuk om een barrelrace te doen met pionnetjes. Gewoon 3 pionnen en lekker galopperen, korte bochtjes en galopswissel... Ook afhankelijk van je paard of ze dit leuk vind. En trail is heel erg leuk om te oefenen. Gewoon balkjes en pionnen gebruiken.
Als ik soms wat rij inspiratie nodig heb kijk ik op de KNHS site bij de proeven. Je kan een proef uit je eigen niveau pakken en daar wat oefeningen uit halen. Als ik die oefeningen beheers pak ik een andere proef.
Daarnaast komen er al hele leuke tips voorbij met balkjes etc. Genoeg te doen nog!