Ik heb een hele tijd amper kunnen buitenrijden met mijn merrie en ben dat nu terug aan het oppakken. We hebben altijd heerlijk kunnen rijden, naar huis ging een stapje vlotter maar absoluut niet storend.
Nu ben ik terug aan het buitenrijden, rustig aan het opbouwen want ze moet terug leren om even van de kudde weg te zijn etc maar loop ik tegen een probleem aan waar ik vroeger nooit last van heb gehad.
Van het moment dat we in de richting van de wei gaan, en dan bedoel ik echt zoals een kompas (wei is richting het zuiden en wij lopen richting het zuiden) begint ze te drammen, vervelend te doen, niet meer kalm willen stappen,... Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Naar huis wandelen we nu over straat want dan draaft ze niet zo snel aan omdat haar voetjes nu nog aan het wennen zijn aan terug veel op het harde lopen maar in het bos is het echt niet aangenaam te rijden, dribbelen, trekken aan de teugels.
Het vervelendste is dat op de straat van mij wei ze heel rustig wordt omdat het asfalt daar heel ruw is en ze voorzichtig moet wandelen, ik kan haar aan de wei dus niet corrigeren door er bijvoorbeeld langs te rijden om haar te leren dat richting huis niet noodzakelijk wei betekent want ze is die laatste honderd meter heel kalm.
Heeft er iemand tips? Bedankt voor het lezen