sinds zondag staat mijn eerste eigen paardje bij ons op stal

Nu heeft meneer dus niks meer qua bespiering, conditie etc. Vandaag ben ik er voor het eerst opgestapt nadat ik hem een kwartiertje losgegooid had, paard heeft geen stap verkeerd gezet tijden het rijden alleen waren er ehm onwijs veel dingen waar ik tegenaan liep.
ten eerste : nageeflijkheid was niet geweldig, kwam veel omhoog ( eerste keer in een nieuwe bak dus geen totale concentratie ), ik moest er flink aan werken om hem nageeflijk te krijgen en vaak hing hij er net een beetje tegenaan, op de momenten dat hij fijn liep was dit ook weer net zo snel weg als dat het gekomen was.
ten tweede: voor mijn gevoel had ik 10 bakstenen in mijn rechterhand en niks in links.
ten derde: hij slingerde, dus geen nette rechte lijnen en een recht paard, vaak buitenhand naar binnen of buiten en moeilijk in te buigen.
ten vierde: hij struikelde vaak over zijn eigen pootjes, onhandigheid of iets anders?
ten vijfde: ohja nog een belangrijk punt, hij reageert traag op beenhulp maar daar had ik al op bedacht om veel overgangen te rijden en dus scherper aan mn been te stellen.
nu krijgen we volgende week onze eerste les maar ik vroeg me af of er nog iemand tips heeft, of iets wat ik met longeren kan bereiken? of wat ik het beste kan doen tijdens het rijden

vriendin van me zit er nu op zodat ik van de grond even kon zien hoe het er nou precies uitzag, op deze foto loopt hij wat mij betreft beter en zij gaf ook aan dit fijn reed.

hier hangt hij er dan weer net tegenaan, niet nageeflijk genoeg