Vandaag heb ik weer les gehad met Byoux. Hierbij hebben we gewerkt aan onze middendraf, klein beetje zijgangen en het achteruit gaat. Hij kende het achteruit gaan op stem maar dat moet op wedstrijd natuurlijk anders

Byoux is een leergierige Barock Pinto van bijna 4 jaar. We hebben 1x in de week een halfuurtje les en verder rij ik hem vaak zelf nog 1x in de week zonder begeleiding. En dan oefenen we de lesstof. Met mooi weer gaan we soms nog rondje buiten

Hier wat filmpjes en dan nog wat screenshots

Tips mogen voor zover jullie het kunnen zien! Het is geen goede kwaliteit maar het is iets. Ik denk dat mijn houding altijd beter kan en ik weet dat mijn handen soms nogal vreemd kunnen gaan (zegt instructrice zelf ook telkens weer) en mijn tenen moeten naar binnen.
Ook zit ik vaak op het verkeerde been en heb ik de neiging om onbewust telkens been te geven waardoor Byoux wat bot wordt en daardoor niet snel kan reageren op een zacht been. Maar dat ik dan 2x moet drijven. Hij kruipt soms nog wat achter het bit en dan vergeet ik hem wat meer naar voren te rijden.
Wat ik zelf zie in de filmpjes is een groene combinatie die steeds stukje minder groen word maar nog zeker wel werk nodig heeft.
Bovendien laat ik Byoux binnenkort masseren omdat hij dit nodig heeft in zijn jonge lijf.
Tips en kritiek aub opbouwend brengen, anders heb ik er niet heel veel aan