Barock Pinto Byoux aan het werk.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Barock Pinto Byoux aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 19:21

Hoi allemaal!
Vandaag heb ik weer les gehad met Byoux. Hierbij hebben we gewerkt aan onze middendraf, klein beetje zijgangen en het achteruit gaat. Hij kende het achteruit gaan op stem maar dat moet op wedstrijd natuurlijk anders :j

Byoux is een leergierige Barock Pinto van bijna 4 jaar. We hebben 1x in de week een halfuurtje les en verder rij ik hem vaak zelf nog 1x in de week zonder begeleiding. En dan oefenen we de lesstof. Met mooi weer gaan we soms nog rondje buiten :)

Hier wat filmpjes en dan nog wat screenshots :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips mogen voor zover jullie het kunnen zien! Het is geen goede kwaliteit maar het is iets. Ik denk dat mijn houding altijd beter kan en ik weet dat mijn handen soms nogal vreemd kunnen gaan (zegt instructrice zelf ook telkens weer) en mijn tenen moeten naar binnen.
Ook zit ik vaak op het verkeerde been en heb ik de neiging om onbewust telkens been te geven waardoor Byoux wat bot wordt en daardoor niet snel kan reageren op een zacht been. Maar dat ik dan 2x moet drijven. Hij kruipt soms nog wat achter het bit en dan vergeet ik hem wat meer naar voren te rijden.
Wat ik zelf zie in de filmpjes is een groene combinatie die steeds stukje minder groen word maar nog zeker wel werk nodig heeft.
Bovendien laat ik Byoux binnenkort masseren omdat hij dit nodig heeft in zijn jonge lijf.

Tips en kritiek aub opbouwend brengen, anders heb ik er niet heel veel aan :j

Special_Da

Re: Barock Pinto Byoux aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:52

Ik vind het er goed uitzien. Je rijdt hem mooi actief, je rijdt met tempowisselingen,... Allemaal heel goed. Ik zou zelf nog iets meer oefeningen doen op stellingen buiging misschien doe je dat wel maar dat zie in niet in het filmpje. De werkpunten die mij opvielen geef je zelf al aan. Je been moet echt stiller en je handen ook. Voor de rest ziet het er goed uit, zeker voor een jong paard! Ik heb zelf ook een 4-jarige maar daar doen we het lekker rustig mee aan. Eerst de gas de rem en het stuur erop zetten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 15:32

Stelling en buigings oefeningen pakken we vaak op aan het begin van de les en bij het warm rijden zodat hij extra los word. Deze filmpjes zijn wat verder in het halfuurtje genomen :j had er toevallig geen filmpjes van.
Merk pas in de filmpjes op hoe erg mijn handen zijn en krijg dan medelijden met het dier ...

eliane000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:47

ik vind het er goed uit zien!
inderdaad zoals al gezegd zien die tempowisselingen prima uit =)
ga zo door !

Esmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:13

Wat heb je een gaaf dier <3

Een van de grootste punten wat mij opvalt zijn je handen..
Voor de rest ziet het er +:)+ uit !

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 19:25

Dankjullie!! De tempowisselingen zijn momenteel erg belangrijk en gaan we zaterdag weer aan werken omdat het toch wel een puntje is ook met hoe hij aan het been is.

Ik moet wel zeggen, de afgelopen week (voor de les) heb ik er enorm tegen op zitten hikken om in de bak te rijden. Ik had 2 lessen niet gehad vanwege vakantie van de instructrice en dat maakt mij wat onzekerder in het rijden. Ik weet prima hoe het allemaal moet maar iemand vanaf de grond is toch altijd fijn voor mij. Mijn instructrice weet me altijd zo aan het werk te zetten dat al mijn houding puntjes op hetzelfde moment moeten waardoor het gebruikelijk word en dat was voor die dag dus weer erg moeilijk. Gisteren ging het al veel beter met mijn houding en liep Byoux persoonlijk ook weer veel fijner.
Zondag hebben we een wedstrijd en zaterdag les. Verder heeft hij in de week vrij, we gaan niet rijden. Alleen even leuke dingen zoals grondwerk en dagje rust.
Voor de wedstrijd zelf hoop ik dat hij iets meer aan het been is en dat ik zelf me ledematen stil kan houden :')

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:02

Heel leuk paardje, ik hou wel van deze typetjes. :)
Tempowisselingen zijn idd heel goed om mee bezig te zijn. Om mijn eigen paardje wat scherper aan het been te krijgen, rij ik ook vaak stap-draf, draf-galop en stap-galop overgangen, dat werkt heel fijn bij hem. Ook vaak in het begin lekker veel halsstrekken, fijn met z'n neusje naar voren. Kan hij lekker zijn spiertjes uitrekken!
Maar het is natuurlijk nog veel uitpluizen met zo'n jong dier. Veel plezier met hem en ook veel succes met jullie wedstrijd! *\o/*

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:09

Hij is gaaf Danique! Jullie kunnen het wel!
Zou inderdaad alleen proberen iets stiller te gaan zitten haha, maar voor de rest ziet het er erg goed uit. Jullie gaan echt vooruit! :)

miszkelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 04:27

Heb niets toe te voegen aan vorige berichten, wil alleen even zeggen dat je echt een prachtig beestje hebt zeg!