Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SarahIlse schreef:Let erop dat je zelf goed recht boven je paard blijft zitten & niet naar binnen gaat 'hangen'. Nog eentje zou kunnen zijn dat je de hoek al doorrijdt in je gedachten en er voor je gevoel te ver inrijden. Succes met je proef!
aeolusnr1 schreef:Je vraagt hier in jouw openingspost letterlijk "geef mij nog eens wat trucjes" om het probleem op te lossen. Paardrijden is niet het toepassen van trucjes, maar dit gaat over vertrouwen en respect, het serieus genomen worden, en dus uiteraard leiderschap.
JudArthos schreef:Hoe is de pony aan het been?
Een "trucje" dat ik je nog mee kan geven is een beetje gewicht op je buitenbeugel zetten en hem niet tegen je binnenbeen aan laten duwen.
maximuss schreef:Ergens vraag ik me af of je eigenlijk al aan proefjes moet denken als dit nog een probleem is... Ik snap wel dat het met een manege pony moeilijker ligt maar dit is basis gymnastiseren...
Paulina schreef:Klinkt als een balansprobleem van de pony zelf.. Wel lastig te trainen als het niet je eigen pony is
JudArthos schreef:Maar de zijwaartse dan?
Het kan heel goed dat het paard in de galop minder balans heeft dan in de draf, het is een andere gang