Jester aan het werk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Special_Da

Jester aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 18:36

Dag iedereen

Ik zal mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Darenka en ik ben 21 jaar oud. Ik rijd al vrij lang maar heb nog niet zolang privélessen. Ik rijd sinds een maand met een 6-jarig paard genaamd Jester. Jester is 1m70 en heeft een sterk en dominant karakter. De eerste weken liep hij echt over mij, was hij heel dominant tegenover mij maar met grondwerk hebben we de rollen omgedraaid en is hij nu wel poeslief. Jullie zien ook dat ik een zweepje in mijn hand heb omdat hij wel eens de ruiter durft testen, doet hij trouwens bij elke ruiter maar dat is gewoon zijn karakter. Zijn vader deed het ook en was een dressuurtopper. Ik rijd nog maar een maand met hem en ben mij er zeker van bewust dat vooral ik nog heel veel werkpuntjes heb, zoals mijn armen, handen, voeten, ... Mijn houding is echt een groot werkpunt. Jester heeft 6 maand stilgestaan omwille van zwangerschap van de eigenares, vandaar dat hij al zijn bespiering kwijt is en we dus terug moeten opbouwen. Je mag rijtechnische commentaar geven op alles maar hou het wel vriendelijk.
Alvast bedankt voor het kijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SheeNegro

Re: Jester aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:47

Ziet er vriendelijk uit hoor! Wat me het meeste opvalt zijn je handen en je benen. Probeer je lang te maken, alsof er iemand met een koortje aan je hoofd strekt en je wilt met je platte voet op de grond blijven staan. Probeer met een gesloten hand en duim in de richting van de oren een mooi zacht contact te houden. Het beeld zal er dan ook veel netter uitzien!

Veel plezier met je nieuwe verzorgpaardje :D

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:03

Bedankt! Ja ik probeer er steeds op te letten en als ik eraan denk lukt het wel maar helaas vergeet ik het steeds.. Ik trek mijn benen op waardoor ik ook altijd naar voor val.. Ik ben deze week begonnen met zitlessen en zonder stijgbeugels is mijn houding wel heel goed maar vanaf ik stijgbeugels heb zoek ik steun op mijn beugels en val ik naar voor..

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 14:02

Niemand meer tips?

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:39

Ziet er al heel goed uit zoals jullie nu rondrijden! Wat mij wel opvalt is dat je wat naar voren zit, probeer iets meer naar achteren te zitten.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:30

ontspan je vingers!
Het ziet op op foto 6 uit alsof je aan het proberen bent om het hoofd daar beneden te fixeren. Wat vast niet bewust je bedoeling is. En zie je hoe het bit op die foto helemaal door de mond gehaald wordt? Is een kneveltrensje niet wat voor jullie? Daar rijd ik zelf mee, ligt veel stiller in de mond. Mijn paard vindt dat bit veel prettiger.

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 19:34

@milkberry neen hoor is helemaal niet mijn bedoeling. Ik probeer altijd zo licht mogelijk in de mond te zijn omdat hij volledig gereden is op de zit en daar ook super op reageert en dat wil ik ook zo houden. Ik weet dat ik nu vaak nog teveel spanning heb in mijn schouders armen en vingers maar in werk er zeker aan! Foto 6 is genomen om de linkerhand en dat is mijn moeilijke kant maar helaas ook de zijne. Ik besef dat ik vaak dan mijn binnenhand vastzet vandaar dat waarschijnlijk het bit verschoof.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:56

Ziet er super uit, zeker omdat jullie nog maar een maand aan het rijden zijn en het paard 6 maanden niks gedaan heeft.
De tip voor jou: Probeer wat meer recht te gaan zitten, je valt een beetje voorover. En je paard is lang en mooi zat dus jij mag ook rechtop gaan zitten (schouders naar achteren) je mag best een trotse houding gaan krijgen. Zeker op zo'n mooi paard.! 8-)

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 22:40

@schirocco24: bedankt voor de leuke reactie! Doet me echt deugd om dat te lezen! Mijn houding is inderdaad een groot werkpunt, maar we werken er zeker aan! Ik zou graag deze zomer mijn allereerste wedstrijd ooit rijden (nog nooit de stap durven nemen) maar Jester heeft wel wedstrijdervaring dus ik kijk er echt naar uit! Maar tegen dan wil ik wel een veel trotsere houding hebben {:}

Antoinettev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:55

leuke combi :)
houd je inderdaad zo lang mogelijk, dan heeft je paard ook iets meer steun aan je benen.
En probeer een klein beetje je bekken te kantelen, dan zit je iets rechter.
In de bochten heb je netjes je buiten teugel erbij... ga zo door!
lieve uitdrukking heeft paardje ook
ziet er goed uit, succes!

Ruitermania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:02

Goed bezig! Ziet er heel sympathiek uit! Je kunt evt. proberen zonder beugels te trainen, dan moet je jouw lijf wel recht houden en lang. Daarna met beugels zul je een waanzinnig verschil voelen!

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:00

ziet er leuk uit !

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:49

Volgens mij hebben jullie een hoop potentie, ziet er al zeker erg netjes uit voor een maandje! :)
Ja, ik kan ook als tip gaan zeggen dat je aan je houding moet werken, maar dat weet je al en dat is hier al tig keer gemeld ondertussen. :')
Op de foto's zit het hoofdje van Jester steeds op dezelfde hoogte. Misschien lukt het om hem lekker naar beneden te werken in de stap, draf en galop. Neusje naar voren en lekker ontspannen, dan kan hij mooi zijn spiertjes uitrekken. Goed als warming-up! :)

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:40

Danku! Is echt leuk om te horen! We nemen ondertussen ook lessen en het gaat steeds beter! We hebben een weekje een dipje gehad dat hij heel moeilijk liep maar nu loopt hij terug lekker ontspannen!

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:33

Ziet er goed uit! Je houding is inderdaad een puntje om aan te werken. Uit eigen ervaring weet ik dat het veranderen van je houding een moeilijk ding is. Ik heb zelf ook lang met een bolle rug gereden omdat ik dan het idee had dat ik beter mee kon zitten, uiteindelijk blijkt dus het tegenovergestelde waar te zijn. Zolang je weet waar je verbeterpunten liggen en je goed begeleiding krijgt, zal het steeds beter gaan! Veel oefenen, ontspannen en vooral genieten, succes! *\o/*

eliane000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:38

leuk koppel zo samen!
haha ik moet altijd wel lachen om de gezichten die mensen trekken als ze geconcentreerd paardrijden.
Jouw gezicht met het tongetje ziet er leuk uit =D
ziet er verder goed uit vind ik! =D het rijden.

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 10:10

eliane000 schreef:
leuk koppel zo samen!
haha ik moet altijd wel lachen om de gezichten die mensen trekken als ze geconcentreerd paardrijden.
Jouw gezicht met het tongetje ziet er leuk uit =D
ziet er verder goed uit vind ik! =D het rijden.

Hahaha ik hoopte eigenlijk stiekem dat niemand dat ging opmerken :+ Nu gaat iedereen er waarschijnlijk op letten :P ik kan inderdad gekke bekken trekken als ik mij concentreer.

ClassyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 01:35

Die foto van het hoofdstel in doen is echt heel leuk! Lekker ongedwongen. Verder vind ik hem er ontspannen en vriendelijk uit zien. Het stukje houding en zit is bekend. En wat ontzettend goed dat je met grondwerk bent gestart om de verhoudingen duidelijk te maken. Veel succes met opbouwen!

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:17

Ziet er vriendelijk uit. Probeer goed rechtop te zitten. Rug recht hakken naar beneden en handen hoger en mooi rechtop. Misschien een lesje volgen of iemand die je daar aan kan herrineren tijdens het rijden.

Succes met oefenen!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:33

Ik vind het er erg vriendelijk uitzien! Let er op dat je je hakken goed uitdrukt en je je handen rechtop houd, met je duimen als hoogste punt.
Succes nog samen! Ik vind jullie in ieder geval een erg leuke combinatie :j

LauraStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:43

Wat een prachtig paard heb je! Volgens mij zijn alle tips wel genoemd, succes met oefenen! ;)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:01

Ziet er vriendelijk uit, hoewel het lijkt of je je handen vastzet. Houd je duimen naar boven gericht, je hebt nu pianohanden. En doe alsof je een ei in je handen hebt, je zit immers met je handen aan de mond van het paard in feite. Toen ik zo reed als jou liet de eigenaresse van mijn verzorgpony mij rijden zonder teugels, om eerst en vooral op de zit te concentreren. En met bierviltjes onder mijn kont en tussen mijn knieën en het zadel. ohja en zonder beugels en de bierviltjes dan niet laten vallen. Niet door te klemmen met je knieën maar ze aan het zadel te houden. En zoals de andere ook zeggen; je lang maken, je hakken naar beneden. Idee is om trappen op en af te lopen op je hakken (maar wees voorzichtig, kan ook belastend voor je rug zijn).

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:06

Special_Da schreef:
Bedankt! Ja ik probeer er steeds op te letten en als ik eraan denk lukt het wel maar helaas vergeet ik het steeds.. Ik trek mijn benen op waardoor ik ook altijd naar voor val.. Ik ben deze week begonnen met zitlessen en zonder stijgbeugels is mijn houding wel heel goed maar vanaf ik stijgbeugels heb zoek ik steun op mijn beugels en val ik naar voor..

je beugels mogen wel een paar gaatjes langer, zal vast helpen dat je niet meteen naar voren valt

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:10

Zoals al is gezegd, let op je handen en armen. Maak met je armen een hoek van bijna 90 graden en hou je handen rechtop. Verder ziet het er leuk uit!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:54

Je lijkt af en toe een beetje gespannen, klopt dat? Probeer wat meer op je kont te gaan zitten (daar is hij voor lol) en relax......

Zitten mooie plaatjes tussen, hoor, vind vooral de eerste foto heel fijn en vriendelijk om te zien :) Leuk paard is het!