Sorry voor t lange verhaal alvast.
Maargoed. Sinds 3 weken heb ik een leuke Sanremo x Mermus ruin van bijna 10 jaar. Heel leuk dier, en erg werkwillig. Ik heb hem van mijn instructrice gekocht, die hem zelf ook heel kort heeft gehad. Ze heeft hem zelf van een goede kennis gekocht. Paard is daar onder het zadel beleerd en voor de wagen. Allemaal heel goed en braaf enzo. Nu zei ze dat hij soms nog wel eens kon stil staan onder het zadel, maar ze had t zelf nog niet meegemaakt. Nu heb ik hem daar 4x gereden. Daar wou hij wil een paar keer stilstaan als ik van draf naar stap ging, maar als ik met been kwam/klein tikje achter mijn been, ging hij braaf verder.
Nu heb ik hem klinisch laten keuren, wat helemaal top was. Echt niks op aan te merken. Stilstaan ook niet meer gehad. Nu ging ik 2 weken geleden opstappen, en hij wou niet meer vooruit.. Ik zat echt net. Dus even stilgestaan, en aaiaai doen enzo. Even op zn gemak stellen. Werkte niet. Dus toen ben ik met zweepje gekomen. Niet eens hard, maar hij reageerde niet. Kon hem ook niet de andere kant op sturen (Zodat ie uit evenwicht zou gaan). Hij bleef stokstijf staan. Toen pakte mijn vriendin hem aan de teugels, en toen draafde hij gewoon weg. Alsof er niks aan de hand was.. Daarna heeft hij t een andere keer nog een keer gedaan, maar even streng met zweepje en het was goed.
Nu heeft hij t heeeel lang niet meer gedaan. Tot ik vanmorgen op buitenrit ben geweest met iemand anders. Alles ging goed, tot ik hem stilzette in t bosje. Anders knalde we tegen de boom. Maar ik kreeg hem niet vooruit.. Dus afgestapt, en t bosje uit gelopen (Allemaal heel smal. Oppassen dat je met je knie niet ergens achter n boom blijft hangen

Nu weet ik t echt niet meer.. Zou dit gewoon uittesten zijn? Of toch wat anders? Hij staat gewoon in 1x stil. Verder geen reden. Nu deed hij t wel nadat ik hem iets ging inhouden, omdat hij was snel stapte..
In de bak heeft hij t verder niet meer gedaan..
Ik wil nog even zeggen dat de tandarts donderdag ook is geweest, en nu alles tiptop is. Dus tanden zijn oke, klinisch was alles goed en zadel past ook (Komt nog wel een nieuw zadel. Even sparen en rondzoeken wat voor 1 ik wil)
Paard staat verder van ong 10:00 tot 17:30 buiten met een maatje. Heeft onbeperkt ruwvoer (Buiten maar ook op stal) en krijgt ongeveer een kilo basisbrok per dag. Straks gaan ze 24/7 't land op met de groep
Doe alsjeblieft wel aardig.. Heb écht het beste over voor mijn paard, en anders bel ik wel de DA..