Dit betekende wel, dat onze jongste dochter (bijna 2 jaar) ook mee moest.
De oudste (bijna 4 jaar) gaat wel vaker mee en mag altijd even uitstappen.
We begonnen een beetje chaotisch - de oudste was te laat bij de wc- dus toen ik bezig was met losrijden kon ik weer afstappen. Ook was ik vergeten mijn chaps om te doen, waardoor ik wat aan het klooien was met mijn beenligging.
Ik start Wisse sinds kort in de M2.
Waar hij nog beter in moet worden is de galop; hij moet nog meer kracht krijgen in zijn achterhand.
Zeker nu we ook de overgang galop-stap moeten maken, moet hij meer op achter kunnen.
Ik had zelf steeds de neiging om hem teveel aan de voorkant tegen te houden.
Dit komt, doordat ik hem niet goed uit kan zitten, als hij dan wat ronder loopt en wat terugkomt in tempo, kan ik zelf beter zitten. Dit is uiteraard niet goed, dus heb ik mijn teugels nu vaak wat langer, zodat dit minder goed kan. Met name in de middendraf raak ik enorm uit balans, ik kan niet zitten dus ga lichtrijden maar raak dan zowat mijn beugels kwijt.
Tijd voor een zitles dus

In de galop probeer ik hem ook wat hoger in te stellen, daar reed ik hem ook te diep. Ik zet nu soms mijn handen wat verder naar voren om te kijken of het tempo gelijk blijft, want zodra je iets losser laat gaat hij gelijk harder.
In de travers vindt hij de stelling moeilijk, waardoor hij te veel lengte mist in de hals.
Kortom: nog genoeg werk aan de winkel, en momenteel ben ik zeer zeker onze zwakste schakel.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12