Bijrijdpaard van vader aan het werk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

samanthaaxx

Bijrijdpaard van vader aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 15:43

Hallo,

Mijn vader zit een week in het buitenland voor zijn werk waardoor ik zijn bijrijdpaard mocht rijden.

Deze merrie heeft heel veel moeite met haar links rechts balans en het ondertreden van het achterbeen. Mijn moeder heeft op het einde twee filmpjes gemaakt waarvan 1 slowmotionfilmpje.

Opzich ben ik best trots op het resultaat na 20 minuutjes rijden. Tips zijn welkom, maar houd het acceptabel. Ik rijd dit paard niet vaak.

Slow-mo filmpje
http://youtu.be/jnNn7KwFC2w

Gewone filmpje
http://youtu.be/lMairm59A4M

Liefs!

Yenni

Re: Bijrijdpaard van vader aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:45

Het mag nog iets actiever. Ik vind dat je erg mooi zit! Je hebt je benen mooi rustig. Leuk paard!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:51

Van mij mag hij inderdaad ook wel wat actiever! Ik vind het er verder hartstikke ontspannen uitzien.

(Ik vergeet steeds dat jij ook nog op bokt zitxP Kom je nog een keertje langs voor Ray?)

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 15:56

Yenni schreef:
Het mag nog iets actiever. Ik vind dat je erg mooi zit! Je hebt je benen mooi rustig. Leuk paard!

Dank je wel! Zodra ik meer activiteit vraag dan dit komt er spanning in het lijf en gaat ze 'zwalken', vandaar mijn keuze in dit geval om het paard iets rustiger aan te nemen. Ik snap wat je zegt en zie wat je bedoelt, maar soms moet je keuzes maken hierin.

AlwaysH schreef:
Van mij mag hij inderdaad ook wel wat actiever! Ik vind het er verder hartstikke ontspannen uitzien.

(Ik vergeet steeds dat jij ook nog op bokt zitxP Kom je nog een keertje langs voor Ray?)

Voor de activiteit, zie het berichtje hierboven.
Over jouw bericht, denk ik dat je een verkeerde voor je heb of ik ben super vergeetachtig. Ik wil gerust langskomen hoor, daar niet van, haha

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:58

Wat mij als enige opvalt is dat je piano handjes hebt en ze redelijk hoog hebt zitten :)

Voor de rest vind ik het er erg super uit zien!

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:07

SindyKaya schreef:
Wat mij als enige opvalt is dat je piano handjes hebt en ze redelijk hoog hebt zitten :)

Voor de rest vind ik het er erg super uit zien!

Dank je wel!
Ik kan je vertellen dat ik geen pianohandjes heb hoor, misschien vertekent het beeld? Hoogte klopt inderdaad, zo rijd ik

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:15

Het ziet er heel fijn en ontspannen uit. En wat zit jij netjes zeg!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:17

Kan best zijn dat ik me vergis hoor xP Je lijkt op iemand die ik ken, met dezelfde voornaam!

Maar het ziet er prima uit!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:18

Tips, toch echt actiever en veel voltewerk in lange lijnen voor zover je dit nog niet doet. Ze loopt nog erg uit elkaar. Hoe oud is ze? Is je vader actief met haar? Leuk paardje, je staat er heel leuk op.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:18

Hee dat ziet er lekker relaxed uit! Waardoor inderdaad de activiteit (voornamelijk van achter) wat wegvalt, maar ontspanning is de basis :D

Je hebt een mooie, meegaande houding. Je zou je handhouding nog wat kunnen verbeteren, door te zorgen dat je elleboog - hand - teugel - bit één rechte lijn vormen. Op die manier krijg je een vloeiender contact met de mond van je paard.

Vind het zeker geen verkeerd beeld, voor dat je dit paard maar heel af en toe mag rijden! Veel plezier met haar deze week :D

Ik zag in je profiel staan dat je een Welsh Cob hebt, dus heb even tussen je berichten zitten sneupen voor foto's.. Wat een schoonheid hé, daar mag je met recht trots op zijn <3
Laatst bijgewerkt door Pacific op 03-03-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:19

Hoogte van je handen vind ik niet zo heel verkeerd, wel mag je ze van mij meer naar voren en boven de schoft plaatsen in combinatie met iets kortere teugels.

Succes

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:46

Tabaluga12 schreef:
Tips, toch echt actiever en veel voltewerk in lange lijnen voor zover je dit nog niet doet. Ze loopt nog erg uit elkaar. Hoe oud is ze? Is je vader actief met haar? Leuk paardje, je staat er heel leuk op.

Mijn vader rijdt recreatief met haar. Hij rijdt pas een jaartje ongeveer dus is vooral met zichzelf bezig ;) ik weet eerlijk gezegd haar leeftijd niet. Dank je wel!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:32

Je zit eigenlijk heel mooi,maar waarom kies je voor doorzitten op een paard dat nog weinig balans heeft,de rug niet gebruikt en loopt met een stuwende achterhand ipv een dragende achterhand? Verder vind ik hoge handen geen goed idee,je breekt de zachte lijn naar de mond,en door de knik in de hand-mond lijn kun je minder goed voelen.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 23:21

freeride schreef:
Je zit eigenlijk heel mooi,maar waarom kies je voor doorzitten op een paard dat nog weinig balans heeft,de rug niet gebruikt en loopt met een stuwende achterhand ipv een dragende achterhand? Verder vind ik hoge handen geen goed idee,je breekt de zachte lijn naar de mond,en door de knik in de hand-mond lijn kun je minder goed voelen.

Dank je wel! Ik merkte dat ik wanneer ik ging doorzitten ik beter controle had over haar gewichtsverdeling op de voorbenen. Normaal zou ik er niet voor kiezen om door te gaan zitten, maar bij een stug, lang paard moet je soms wat proberen om toch te kijken of je ergens kan corrigeren.
Over mijn handen; ik werk liever met hoge(re) handen omdat ik dan meer inwerk in de mondhoeken dan op de lagen die vaak overgevoelig zijn bij de meeste paarden doordat veel ruiters hun handen laag vastzetten.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:22

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties :) Mag inderdaad wat actiever. Verder vind ik het wel een fijn beeld :)