pony valt naar binnen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bollebuik

pony valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:48

Ik heb een pony en met het rijden op de rechterhand valt ze heel erg naar binnen en loopt ze of alleen met dr voorbenen op de hoefslag of met dr hoofd tegen de bakrand. Op de linkerhand heeft ze dit helemaal niet en kan ze ook gewoon buigen en loopt ze ontspannen maar zodra ik van hand verander dus op de rechterhand rijd spant ze zich gelijk weer aan. Hoe kan ik dit oplossen?

A_Einstein4

Re: pony valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:27

Ga je pony eerst laten luisteren naar jouw been. Een fijne oefening hiervoor is om in stap een 8 te rijden. volte rechts, volte links, dit een aantal keer achter elkaar. In het midden rechtuit. Gebruik je been consequent. als je rechtom draait, mag je pony niet aan jouw been plakken. Doet hij dit wel, maak je hem even duidelijk los van het been.

Heb je les? Is je pony medisch in orde?

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 18:44

Af en toe springles met mn pony, wel elke week les met mn paard en medisch is ze in orde

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:30

Ik ga mee met het antwoord van "A_Einstein".
Dus laterale buiging en zijgangen, schouderbinnen en travers, en .....
Dit alles is gewoon heel basis dressuur, behoort eigenlijk bij het basis instaleren van het stuur.
Tevens is het ook het loslaten , het nageven op, wederzijds respect en je ook serieus nemen (als er iets gevraagd wordt moet er ook iets uitgevoerd worden).
Dit kan je nooit op eigen houtje gaan oplossen, dus echt goed les nemen en heel veel oefenen.
Je zegt dat je nu af en toe springles neemt ?????? Persoonlijk vind ik dit de omgekeerde wereld, je gaat niet leren hordelopen als je amper al kan stappen.

santens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:48

Ik denk dat je paard (zoals eigenlijk bijna alle paarden) last heeft van scheefheid. Ik zou les nemen bij iemand die verstand heeft van rechtrichten en je paard een keer na laten kijken door een osteopaat.