Trainen voor de B!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazmine

Trainen voor de B!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:33

Hai allemaal!

Voor de tweede keer op bokt; mijn paard Belle Floor en ik! Ik wil jullie allereerst bedanken voor alle reacties op ons vorige HAW topic. Super tips!

Belle Floor is een merrie van 11 jaar oud.
Hannoveraan (Dimension x hauptstutbuch fashion)
We zijn aan het trainen om te starten in de B.

Onze verbeterpunten
- minder op de voorhand
- werken vanuit een goede impuls
- kruipt soms iets achter de loodlijn
- mijn teugellengte
- mijn benen 'eraan' houden!

Kijk met ons mee! Foto's staan door elkaar.

Stappen
Afbeelding

Losdraven
Afbeelding

Losdraven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag tips! Maar houd het lief, we doen allebei ons best.

santens

Re: Trainen voor de B!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:47

Ik vind het er netjes uitzien hoor!
Komt het 'op de voorhand vallen' niet ook een beetje door haar bouw? Op sommige foto's lijkt ze wat overbouwd, of zie ik dat verkeerd?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:21

Ik vind het ook heel netjes! Veel (schijn) overgangen rijden, dan komt ze wat meer te zitten en zal ze ook wat minder zwaar in de hand zijn (dat lijkt vanaf de foto iig zo).

Pas op dat ze met wijken niet kanteld met het hoofd en over de schouder weg loopt, goed begrenzen en juiste stelling en buiging houden. Dus niet alleen stelling en buiging aan de voorkant maar ook zeker met de achterkant, laat haar mooi in het spoor lopen.

B proefje moeten jullie aan kunnen lijkt mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:19

Wat ik zie is een ruiter die moeite heeft met balans en houding, wellicht belemmer je daar ook je paard mee maar dat kan ik zo niet goed zien zonder bewegende beelden.
Je draait je voeten wat naar buiten en zit meer op je dijbenen, daardoor druk je je billen wat naar achteren en moet je compenseren in je bovenlijf.

Ga op je billen zitten, benen lang, steun op je zitbeenknobels en op je bal van je voet. Span je buikspieren aan en kijk waar je heen gaat.

Edit: voor meer impuls, ga gedurfder rijden. Meer met been naar je hand toe rijden, zodat ie ook wat meer over de rug komt. Maak m maar een beetje heet als het ware.

A_Einstein4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:10

Ziet er netjes uit! Ik vind je af en toe wat te streng met je linkerhand. Je ziet ook dat ze zicht een beetje wegduwt over haar rechterschouder. Probeer dat een beetje te corrigeren. Dit kan je oefenen door eens een "brug" te maken tussen je linker en je rechterhand (dit kan door de teugels dubbel te pakken, maar dit kan ook door iets vast te pakken, bijvoorbeeld een zweepje of takje. Deze houd je dan in beide handen vast!"

Verder zie je inderdaad dat ze wat op de voorhand klapt. Dit haalt ook een beetje de "wow" uit haar gangwerk. Nu maakt dat voor een B proef niet heel veel uit, maar het is wel zonde. Veel (schijn)overgangen, tempowisselingen en schakelingen rijden!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:25

Ziet er netjes uit! Ik zou als tip willen geven om meer overgangen te gaan rijden en proberen te gaan schakelen. Waardoor er wat meer uit gaat komen en ze van die voorhand af zal komen. Succes samen!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 01:05

Kan het zijn dat het zadel wat ver naar voren ligt? Dat lijkt iig zo.

Fwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:54

Wat fijn dat je zo aan de slag bent gegaan met de gegeven tips! :)

Over het algemeen vind ik het een heel prettig beeld, voor zover te beoordelen vanaf foto's rijd je hem naar mijn mening heel netjes. Waar ik als eerste aan zou werken, is dat achter de loodlijn kruipen. Je noemde het zelf al als verbeterpunt en ik zou daar nu de meeste prioriteit in stellen.

Wat je kan helpen om meer naar de loodlijn toe te rijden, is allereerst zelf meer voor je uit kijken. Op de foto's zie je dat je vooral naar je paard kijkt (begrijpelijk, leuk beest :+ ). Voor je uit kijken doet meteen ook je hele houding goed, wat op zijn beurt ook weer de houding van je paard verbetert. Ook kan het actiever maken van je paard (inderdaad veel schijnovergangen maken zoals al genoemd, maar hem ook vlugger maken aan je been) ervoor zorgen dat hij meer ruimte neemt in de kaak en dus weer netjes op de loodlijn komt.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:27

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:07

Ik vind het er al netjes uit zien! Wel kan je houding nog verbeteren als je je onderbenen in een rechte lijn met je rug zet. Zal de eerste tijd even oefenen zijn, maar uiteindelijk kun je dan veel makkelijker meegaan met de bewegingen van je paard. Succes!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:13

Voor je houding kan je ook proberen om voordat je gaat stappen je benen zonder beugels naar achteren te leggen. En eventueel je hielen omhoog te doen. Dan langzaam je been onstpannen naar beneden laten hangen. Als het goed is ligt dan de binnenkant van je bovenbeen meer aan het zadel in plaats van de achterkant van je bovenbeen.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:22

Op het eerste gezicht vind ik het er netjes uitzien!
Ik sluit me aan bij de mede-bokkers hierboven.
Super dat je zelf weet wat je verbeterpunten zijn en hiermee aan de slag gaat.
De B gaat helemaal goed komen, succes! *\o/*

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:19

Ik heb het gevoel dat je wat strenger bent met je linkerhand, klopt dat?
Ik ben er zelf achter gekomen dat ik rechts een stuk 'sterker' ben dan links, en sinds ik dit weet zijn heel veel probleempjes opgelost. Misschien kan je het eens aan je instructrice vragen, bij mij was het te zien in het feit dat m'n rechterhand altijd iets hoger stond. Probeer dus lekker op twee teugels te rijden en voor jou gevoel zelfs meer op de rechterteugel.

Vind het een leuk dier, lijkt me niet heel makkelijk om aan elkaar te rijden met zo veel body dus vind het er al top uit zien! :D Vriendelijk gereden. Lijkt me klaar voor een b-proefje hoor!