Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Easy_Rider schreef:Als ik je een advies mag geven zou ik toch eens een goede fysiotherapeut laten komen.
De meeste zadelmakers zijn niet zo heel kundig en ook niet alle instructeurs zou ik goed willen noemen.
Als je paard echt zo scheef is zou ik er toch eerst eens een deskundige bij laten komen. Het lijkt mij beter om je paard eerst aan de longe recht (in zijn lijf)te laten lopen voordat je onder het zadel gaat proberen.
Cardy schreef:Weet zeker wel het verschil tussen rechtstellen en rechtrichten. Vind helaas dat rechtrichten te weinig en te slecht wordt meegenomen, met op langer termijn alleen maar narigheid als gevolg. Pas in het Z1 beginnen met rechtrichten vind ik persoonlijk veelte laat.
Easy_Rider schreef:Als ik je een advies mag geven zou ik toch eens een goede fysiotherapeut laten komen.
De meeste zadelmakers zijn niet zo heel kundig en ook niet alle instructeurs zou ik goed willen noemen.
Als je paard echt zo scheef is zou ik er toch eerst eens een deskundige bij laten komen. Het lijkt mij beter om je paard eerst aan de longe recht (in zijn lijf)te laten lopen voordat je onder het zadel gaat proberen.
midgie schreef:Easy_Rider schreef:Als ik je een advies mag geven zou ik toch eens een goede fysiotherapeut laten komen.
Hoe laat je een paard recht in zijn lijf lopen aan de longe??
Ik zou nog een stapje meer terug doen, aan de hand werken en het dier de hulpen uit leggen voor of naast hem.
Je kan een paard niet rechtrichten aan de longe als hij de hulpen niet snapt en de ruiter niet weet de hulpen te geven
Ik hoop dat je niet bedoelt met hulpteugel, want daar kun je geen enkel paard mee recht stellen , laat staan recht richten