Paard voor het eerst mee op concours

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Paard voor het eerst mee op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:04

Hallo allemaal, afgelopen zaterdag is onze merrie voor het eerst mee geweest op concours. De merrie is sinds een half jaartje onder het zadel en is net 6 jaar geworden. Haar afstamming is: Wynton x Rousseau. Ze is niet de makkelijkste en zeer sensibel. We zijn gestart op onze eigen vereniging zodat ze in een bekende omgeving kon wennen aan alle drukte. Het doel was vooral een goeie ervaring en ontspanning. Het losrijden was nog wat spannend maar in de proefjes zelf was ze voor haar doen redelijk ontspannen. Er zijn nog genoeg verbeterpunten maar voor de eerste keer was ik meer dan tevreden. Ze mist nog wat kracht en balans maar dat is natuurlijk niet zo raar.
Afbeelding
Hier was ze nog kort onder het zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier onder de link naar de proef. https://m.youtube.com/watch?v=SVN7wFBHbjk Onze punten waren 184 en 189 en 2x eerste. Een geslaagde dag dus *\o/*

Anomien

Re: Paard voor het eerst mee op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:06

Oei wat lijkt ze op de mijne.
En gewoon veel meters maken. De mijne acclimatiseerd wel snel.

Veel succes met je knappert!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:11

Dank je wel! Ja dat gaan we zeker doen, het word gelukkig al stuk beter als in het begin.

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:15

Vind het er goed uitzien! Loopt mooi, zeker als ze pas een half jaar onder het zadel is. Kan aan mij liggen, maar ik zag niet heel veel verschil met middendraf?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 15:40

Het klopt dat de middendraf er niet uit kwam, ze bouwde wat spanning op. Bedankt voor de reacties .

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 01:13

Jeetje wat een tof beestje! Lekker motortje achter ook! Het is moeilijk om rijtechnische hulp te geven omdat het filmpje nogal bewogen is. Als je erg wilt zeuren kun je zeggen dat je je handen soms iets stiller mag houden. Bewegen soms iets te veel en gaan soms mee omhoog in het lichtrijden. Kan een belemmering zijn of worden voor je paard. Maar ik denk dat als je zo lekker doortraint, je over een paar jaar echt wel een pareltje hebt :j (nu eigenlijk al).

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 18:48

Bedankt voor je reactie, het lijkt inderdaad of ik af en toe wat onrustig ben met me handen, iets om op te letten.