Aan de teugelrijden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pocaxx

Aan de teugelrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:20

Hoi!

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik krijg mijn pony maar niet aan de teugel. Ik weet hoe ik het moet aanpakken, alleen lukt het me gewoon niet.
Ook weet ik niet zo goed hoe hard ik mag zijn met mijn handen, of dat ik juist heel zachtjes lang moet blijven doorvragen. Dit ligt waarschijnlijk ook aan het paard waarop je rijd, maar misschien dat jullie me kunnen helpen?
Ik weet dat ik het natuurlijk niet kan leren door een filmpje of door een artikel op de pc te lezen, maar alle tips zijn welkom!

-Pocaxx

billionache

Re: Aan de teugelrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:22

Hier is een centraal topic over, als ik me niet vergis :-) je topic zal dus gesloten worden.

Verder kan ik je alleen maar meegeven dat je best een degelijke, gediplomeerde lesgever zoekt die jullie op de correcte manier verder kan helpen. 'Aan de teugel' is namelijk geen truukje dat je kan vragen, het is het gevolg van een ontspannen paard dat zijn lichaam correct gebruikt. Kort gezegd: focus je op ontspanning, ga veel oefeningen en (schijn)overgangen rijden en blijf er vooraan vooral af! Veel succes alvast.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:22

aan de teugel rijden is geen trucje die je zomaar doet, aan de teugel rijden komt van ontspanning aan de ruiter kant en aan de kant van het paard, je moet je tijdens het rijden niet focussen om het paard aan de teugel te krijgen , je werkt vanuit jezelf naar het paard. ik snap dit soort topics vaak niet... :+

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:24

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:54