voor het eerst rondje L springen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xDanjella

voor het eerst rondje L springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 18:44

Een paar maandjes geleden hebben ik en mijn paard Ce Chique voor de eerste keer een rondje L gesprongen.
Dit was tevens niet een officiele wedstrijd.

Helaas niet helemaal foutloos, maar voor de eerste keer vond ik het een heel net rondje.
Toen we net begonnen hadden we namelijk helemaal geen rust in het parcour en dat begint eindelijk nu te komen waar ik onwijs blij mee ben.
Nu heb ik wel weer het probleem dat ik zelf te lang afwacht omdat ik nog gewend bent aan het idee dat ik hem altijd tegen moest houden i.v.m. het afschieten en wegrennen.

even nog wat informatie;
naam; Ce Chique
ras; KWPN
springpaard
leeftijd; 8
afstamming; lupicor x flemmingh

Enjoyce94

Re: voor het eerst rondje L springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:32

Ik vind dat je heel rustig en beheerst rond rijdt! Prima dat je zelf al in de gaten hebt dat je soms iets te veel afwacht :)

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:45

Mooi paard en ziet er erg netjes uit!
Tof duo! ;)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:47

Ik vind het er netjes en beheerst, maar soms iets te afwachtend / voorzichtig uitzien. Ik snap wel waar dat vandaan komt, want je hebt eigenlijk bereikt wat je wilde (rust in het parcours), maar nu is het dus iets té rustig. Ik heb wel het idee dat je wat eerder boven de sprong weer mag gaan zitten.

xDanjella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 23:03

Hilary schreef:
Ik vind het er netjes en beheerst, maar soms iets te afwachtend / voorzichtig uitzien. Ik snap wel waar dat vandaan komt, want je hebt eigenlijk bereikt wat je wilde (rust in het parcours), maar nu is het dus iets té rustig. Ik heb wel het idee dat je wat eerder boven de sprong weer mag gaan zitten.

Ja klopt!

Dat zegt mijn instructeur ook altijd, probeer het de laatste tijd wel steeds meer, alleen hij springt soms met zoveel beweging dat het zo lastig is om op tijd terug te komen.

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:04

Ik vind dat je het parcour netjes rond stuurt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:05

Ik doe een beetje hetzelfde. Ik wil mijn paard graag helpen, maar door te lang naar voren te blijven zitten doe ik dat dus juist niet. Mijn instructrice heeft mij op- en afsprongetjes laten springen. Voor de opsprong moet je mee naar voren, voor de afsprong juist naar achteren gaan zitten. Tussen op en af heb je een paar meter om goed te gaan zitten.

xDanjella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 23:09

Hilary schreef:
Ik doe een beetje hetzelfde. Ik wil mijn paard graag helpen, maar door te lang naar voren te blijven zitten doe ik dat dus juist niet. Mijn instructrice heeft mij op- en afsprongetjes laten springen. Voor de opsprong moet je mee naar voren, voor de afsprong juist naar achteren gaan zitten. Tussen op en af heb je een paar meter om goed te gaan zitten.

ja klopt, is ook zo. Helemaal omdat die van mij soms nog wat wegschiet na de sprong moet ik sneller naar achter gaan zitten. Alleen ik spring nog met een dressuurzadel is dat soms wel extra lastig.
En hij na de sprong een onwijs lastige galop voor mij om uit te zitten. Hij springt heel erg met zijn kont omhoog waardoor het bijna onmogelijk is om te gaan zitten.
Ik moet dus boven de sprong als sneller naar achter maar wel weer blijven staan aangezien ik niet echt goed kan zitten vanwege zijn galop op dat moment.