Ja ik plaats dit topic met mijn verstand op 0. Aan de ene kant denk ik: Ik ben gek dat ik een topic op HAW plaats, maargoed. Aan de andere kant wil ik het ook leren dus dan toch maar proberen. Mijn broer kwam een keer foto's maken alleen vielen ze toch wel erg tegen vond ik.
Ik zal even kort wat vertellen. Tommy is momenteel 4 jaar en dus jong. New forest pony die we nog niet enorm lang hebben. We kregen hem en hij liep met zijn hoofd ver de lucht in tijdens ik aan het rijden was. Iets verbetert al, maar dit is echt het begin van het begin. Ondertussen loopt hij aan de longeerlijn netjes nageeflijk en een vriendin rijd hem ook en daar loopt hij ook erg netjes. Maar ik rij 8 jaar waarvan de helft rond gecrosst op shetlanders, dus ik ben eigenlijk ook groen. Vorig jaar begonnen met wat verdiepen in dressuur en toen begonnen. Sinds eind 2015 begonnen met lessen, maar momenteel een maandje al niet meer gelest maar volgende week begin ik weer!
We zijn hard aan de slag met losmaken, actief aan het been en de achterhand eronder. Hem lekker op eigen benen laten lopen en zijn balans vinden. De voorkant begin ik zelf steeds belangrijker te vinden, want ik vind dat hij nou wel een keertje nageeflijk mag worden. Maar goed, ik ben zelf totaal niet ervaren en met een jonge pony werkt dat soms averechts. Maar we merken al vooruitgang in de lessen en vergeleken waar we vandaan kwamen vind ik dit al een beter beeld.
Mijn houding is erg, ik weet het. Pianohandjes en ik mag af en toe mijn hakken ook wel wat meer uitdrukken.
Ik laat hem bewust wat langer van voren omdat ik back to the basis ben begonnen. Lekker lang en ontspannen, zodat hij ook op eigen benen gaat lopen.
Soms barst hij van energie, maar vandaag leek het wel een sulletje

Foto's staan niet op volgorde.
We gaan beginnen!

Het gevaar als ik hem 'langer' laat is dat hij op de voorhand gaat lopen en minder actief wordt. Dit ligt absoluut aan mijzelf.

Af en toe moeten we gek doen denk ik..

Af en toe rijden we een ander pony van stal.

Bedankt alvast!
Edit: Toch even foto van mijn vriendin weggehaald, het is een bokker en ondanks dat ik haar er af gesneden heb vraag ik toch eerst even of ze het op prijs stelt dat ik hem hier neerzet!