faunty schreef:verlichte zit oefenen , oefenen , oefenen ! je kan ook tijdens je gewone dressuurles je verlichte zit doen .
wat ik altijd een goede tip vond is het volgende : probeer met je handen de frontriem aan te raken als je boven de sprong bent .
Dankjewel! Dat van die frontriem, daar moest ik wel even om lachen, zie het al voor me
Maar ga het zeker eens proberen!
zelmago4it schreef:Op de sprong erg rechtop blijven zitten is al zeker minder erg als extreem mee naar voren zitten (plat op de hals gaan liggen alsof ze 1.60 springen terwijl er amper 60cm staat).
Zo lang je zorgt dat je maar altijd netjes je hand mee hebt op de sprong, en dus je pony niet in de weg zit in zijn mond kan je weinig verkeerd doen. Probeer voor je zelf het gevoel te hebben dat je je bovenlichaam iets mee beweegt naar voren op de sprong. Als het hoger word zul je merken dat je vanzelf al meer mee naar voren gaat.
Vraag eens of je in de springles in -uitjes kan doen. Hierdoor hoef je niet bezig te zijn met de hindernissen, maar kan je je echt puur op je houding concentreren.
Bedankt voor je reactie, ga er zeker wat mee doen