Graag spring tips na het zien van de video

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Potter

Graag spring tips na het zien van de video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:14

Dit is mijn verzorgpony. Het is een merrie van 10 jaar oud van de hengst FS Harry Potter. Na veel gezondheid probleempjes hebben we toch springwedstrijden kunnen rijden. We zijn inmiddels L springen en M1 dressuur (binnen 1,5 jaar). We hebben nu geen doel meer, omdat ik 18 ben geworden en geen wedstrijden meer ga starten.
Toch zouden we het leuk vinden om nog tips of commentaar te krijgen na het zien van dit filmpje.
(of andere leuke reacties :))

vibabu

Re: Graag spring tips na het zien van de video

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:30

In het begin prik me hem vaak en hou je hem tegen ook. Misschien spanning bij jou vandaan? Niet doen :) probeer ook voordat je weggalloppeerd wat rustiger te doen het ziet er een beetje gehaast uit. Verder vind ik je pony nog een beetje onzeker ogen in het parcours waardoor ze wat twijfelachtig springt. Vind wel dat je verder netjes rijd :)

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:41

Ik vind het een heel fijn gereden rondje. Soms mag je tussen door iets opvangen, zodat je afstand makkelijker te regelen is. Verder wil je pony wel graag naar de overkant, maar daar moet je m wel in ondersteunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:42

Ik vind het nog best netjes hoor! Aan het einde wordt ze wat loperig, kan met kracht te maken hebben, maar verder heb ik er weinig op aan te merken.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:47

ik zie dat je een bontje onder het zadel hebt. Dit betekent dat het zadel niet goed past. Verder zie ik de achterkant van het zadel wel heel veel op en neer bewegen.
Over jouw rijden ben ik het met Anouk_E eens.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:50

Ben ik niet met je eens over het bontje. Mijn springzadel ligt perfect op mijn paard maar zadelmaker heeft bontje geadviseerd omdat het zadel vrij hard opgevuld is en een bontje het verzacht op de rug. Heeft dus niks met niet passen te maken maar met drukverdeling.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:55

ik denk dat als je thuis nog iets meer oefent met namelijk over de sprong heen gaan dat ze ook niet meer zo loperig wordt in het parcours, omdat ze dan ontspannen over de sprong heen gaat. Verder rijd je wel heel netjes!

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:13

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!
Ga ik zeker iets mee doen.

Nog even een beetje uitleg. Wij hadden als combinatie altijd veel moeite met een goed tempo behouden. Vaak gingen we te langzaam (tijdsfouten) of was mn pony niet wakker. Vandaar aan het begin een beetje proberen dr scherp te maken aan mn been en het vlotterende tempo in de hoop dat we geen tijdsoverschreiding kregen.
Verder klopt het ook dat we samen wat twijfelend over sommige hindernissen gaan. We hadden in het begin veel moeite met de afstanden en kregen soms wat mis communicaties. Vandaar dat we flink wat rondjes B hebben gereden om het vertrouwen weer op te bouwen voordat we over gingen naar het L.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:19

kun je geen les krijgen met springen? iemand die veel ervaring heeft in het springen en daarin ook wedstrijden rijdt. Die kan je waarschijnlijk meer tips geven in het rijden, dan mensen vanaf bokt. Succes ziet er al goed uit!

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:25

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:26

Jentecats schreef:
kun je geen les krijgen met springen? iemand die veel ervaring heeft in het springen en daarin ook wedstrijden rijdt. Die kan je waarschijnlijk meer tips geven in het rijden, dan mensen vanaf bokt. Succes ziet er al goed uit!

Ja ik krijg weleens les van de eigenaar van deze pony (heeft veel springervaring), maar vind het ook wel fijn om het eens van andere te horen ipv 1 persoon

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:44

Miss_Potter schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=qMDDKhricxU

inmiddels L

(hier in het begin ook ff wakker gemaakt)

Dat vind ik een lekker rondje, draaien redelijk vloeiend, soms iets uit balans. Maar wat een leuke pony ! :j

Miss_Potter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 10:48

Anouk_E schreef:
Miss_Potter schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=qMDDKhricxU

inmiddels L

(hier in het begin ook ff wakker gemaakt)

Dat vind ik een lekker rondje, draaien redelijk vloeiend, soms iets uit balans. Maar wat een leuke pony ! :j

Dankjewel