Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Evelijn schreef:Hoe ging het rijden met de professional?
Rijdt de eigenaresse ook?
Wat is jullie doel met het paard?
lisem94 schreef:Hoe doet ze het aan de longeerlijn?
Is de aanleuning perfect bevestigd in álle gangen? Reageert ze fijnloos op stemhulpen? Gaan de overgangen goed?
Als dit niet het geval is, zou je daar is naar kunnen kijken. In principe kan je alles perfect aanleren aan de longe. En zo vertrouwen en controle terugwinnen.
_Nelleke_ schreef:Hoe vaak wordt dit paard getraind en is er goede begeleiding?
Dit klinkt als een paard wat totaal geen balans en kracht heeft en het gas erop ziet als een oplossing voor beide. Stuwen is makkelijker dan dragen en als je langzaam fietst is het moeilijker dan snel. Door de snelheid krijgt het paard balans.
Het bit vastpakken en hangen zijn ook tekenen van onkunde. Op het moment dat ze kan hangen heeft ze nog een soort van houvast. Daarom wil ze waarschijnlijk ook gelijk weer gas geven wanneer jij je hand ontspant, omdat ze op die manier haar houvast verliest en daarom graag balans wil houden door te versnellen.
Ik denk dat een ander bit of bitloos geen oplossing is voor dit probleem.
Dit paard moet eerst zonder ruiter kracht en balans gaan ontwikkelen. Dit kan door middel van longeerwerk en rechtrichtwerk vanaf de grond. Goede instructie en begeleiding is hierin super belangrijk. Omdat dit paard al meerdere keren in het verleden spierbevangen is geweest lijkt het me noodzakelijk dat dit een aantal weken voorzichtig wordt opgebouwd en wordt aangehouden zonder te rijden (wellicht is een buitenritje of een stapritje wel leuk voor de afwisseling, maar geen dressuurwerk).
Wat zegt je instructrice over dit paard?
_Nelleke_ schreef:Hoe vaak wordt dit paard getraind en is er goede begeleiding?
Dit klinkt als een paard wat totaal geen balans en kracht heeft en het gas erop ziet als een oplossing voor beide. Stuwen is makkelijker dan dragen en als je langzaam fietst is het moeilijker dan snel. Door de snelheid krijgt het paard balans.
Het bit vastpakken en hangen zijn ook tekenen van onkunde. Op het moment dat ze kan hangen heeft ze nog een soort van houvast. Daarom wil ze waarschijnlijk ook gelijk weer gas geven wanneer jij je hand ontspant, omdat ze op die manier haar houvast verliest en daarom graag balans wil houden door te versnellen.
Dit paard moet eerst zonder ruiter kracht en balans gaan ontwikkelen. Dit kan door middel van longeerwerk en rechtrichtwerk vanaf de grond. Goede instructie en begeleiding is hierin super belangrijk. Omdat dit paard al meerdere keren in het verleden spierbevangen is geweest lijkt het me noodzakelijk dat dit een aantal weken voorzichtig wordt opgebouwd en wordt aangehouden zonder te rijden (wellicht is een buitenritje of een stapritje wel leuk voor de afwisseling, maar geen dressuurwerk).
timokyana schreef:Wat krijgt dit paard aan eten?
Krijgt ze voldoende vit E binnen bv? Magnesium?
Na het voer onder de loep te nemen zou ik ook met dit paard beginnen met werken aan de hand en vandaar uit sterker maken en kleine stapjes vooruit.
korbakimmy8 schreef:luffwinny schreef:Zijn er foto's gemaakt van de rug?
Nee. Dit is ook niet aan mij. Ik ben niet de eigenaar.
korbakimmy8 schreef:_Nelleke_ schreef:Hoe vaak wordt dit paard getraind en is er goede begeleiding?
aerdenhout1 schreef:Zet dit paard eens een paar maanden op het land in het voorjaar! Doe er dan buiten wat wandelen en poetsen helemaal niets mee en begin dan helemaal opnieuw en neem daar ook de tijd voor, dus eerst longeren en zorgen dat hij ontspannen gaat aan de longe in alle gangen. Paard is pas 5 dus je hebt alle tijd! Maar dan moet de eigenaar natuurlijk ook mee willen werken!
Ik zou tot dat hij op het land kan licht werk doen, veel buiten rijden,longeren en onder de man veel oefeningen op zit hulp.Genoeg oefeningen waar je als je weer echt kan rijden profijt van hebt